170916 - Ännu en ledig helg 👌🏻

Så så oroligt skönt med en ledig helg igen. Men ja det har blivit till en vana just nu, vilket jag gillar. Men nästa helg så kommer jag att få jobba båda 3h passen, för nästa vecka lär bli lugn & de är faktiskt rätt så skönt. För nu i 1 månads tid så har jag jobbat 5-6 pass varje vecka. Visst är de kul, men ibland vill man ha lite spece också.


Idag har jag inte gjort allt för mycket. Kollat på ett par avsnitt av Rederiet. Har kommit in i de tresket igen, trevligt faktiskt 😊 Jag har även duschat, sminket mig & handlat. Sminket kanske var onödigt eftersom jag inte gjort något märkvärdigt idag. Men ist kände helt enkelt för att lägga på lite grann. Sen så mådde jag inte helt 100 imorse, lite ont i magen.. Men en alvedon löste problemet 👍🏻

Ikväll blir det att kolla på Harry Potter & hemligheternas kammare som kommer gå på sjuan, min favorit faktiskt. Så ja det ska bli mysigt & kolla på. Till middag så ska jag laga tacos, men denna gången ska jag bara ta halva paket. Jag har liksom insett att det blir för mkt annars & andra halvan ska jag nog göra köttfärssås av nåhon dag, har både lök & lite matgrädde hemma. Perfekt! 👌🏻

Imorgon så ska jag se till att städa & diska eller ja jag kan ju alltid försöka hehe. Men det behövs verkligen. Så ja jag ska se vad som hinns med osv. Annars blir de som sagt en lugn kommande vecka på jobbet. Skulle egentligen jobbat på måndag, men jag kluddade med det pga ett läkarbesök som jag nu dessutom har bokat om till en annan dag. Det är ett första gången besök & då kunde jag få längre tid för de & det är super bra. Ska dit i början av oktober istället.

Men ja det blir kanske att jobba iaf på måndag, får se hur det blir osv. Dem har mig i backup om inte andra personen dyker upp. Lång o invecklad grej. Handlar bara om att jag klydda till de. Men jobbet är inte sura på mig, så ja det är bra 👍🏻 annars har jag bara jobb fre-sön nästa vecka.

Nu är tanken om jag ska göra middag redan nu eller vänta en stund. I och för sig har jag inte ätit något på hela dagen förutom lite godis & chips, ingen bra kombo Lina, fy fy.. Ska som sagt laga lite tacos & jag skippade faktiskt brödet samt osten denna gången. Brödet äter jag aldrig upp eller ja de resterande som blir över & osten brukar jag glömma. Så ja det var ingen idé att köpa + att jag faktiskt glömde osten. Jag var dessutom nära på att glömma crème fraîche, vilket jag tycker gör mkt till tacosen. Men som tur var kom jag på den i sista sekunden typ haha 😄

Ska snart börja på säsong 16 på Rederiet & det blir att kolla på de fram tills Harry Potter filmen börjar & innan de så ska jag ha lagat maten. Jag tror nästan att jag gör maten redan nu. Tar lång tid för mig att äta också. Så ja mot spisen!

Ni får ha en super fin fortsatt lördag så hörs vi snart igen. Kram på er 😊

Kommentera här: