Varit ledig i snart 1v!

Bilden är från somras på vår älskade hund Nisse ❤️
 
Imorgon är det 1v sen jag jobbade sist & det är inte i modern tid som jag har varit ledig så länge från jobbet, om man inte räknar med min senaste sommarsemester. Annars har jag sen jag kom tillbaka från min semester i somras jobbat mer än mina 10h/v varje vecka, men inte förra veckan. På sätt & vis är det skönt att varit ledig såhär länge, men ändå hade det varit skönt att få jobba lite känner jag. Mitt nästa inbokade pass är på torsdagkväll. Ändå skönt med lite ledighet 😊 Har bl.a hunnit vila lite samt städat. Men jag behöver dock städa mer..
 
Annars så har det inte hänt så mycket. Igår var jag med G, väldigt mysigt. Vi hade inte sätts sen i onsdags på morgonen. Så det var mysigt att träffas igen 😊 Han hade med Händel, hunden han brukar pass. G har lite att göra i några dagar nu så jag får passa honom & det passar mig bra då jag har lite lediga dagar nu fram tills torsdag. Vi har inte gjort så mycket idag, utan vi har mest varit hemma & varit ute på 2 promenader. Lär bli 1-2 till innan det är dags att lägga sig. Imorgon eller onsdag beror på om jag får jobb eller inte så tänkte jag att vi kunde gå förbi mina föräldrar en sväng. Det gick så bra sist så varför inte komma dit igen. Måste även se till att hinna städa lite mer också. All denna eviga städningen tar håll i huvudet på mig & jag är en sådan person som inte kan ta allting på en o samma gång, utan jag måste dela upp det. Jag vet de kan låta töntigt, men sån är jag. Liksom städning är inte min starkaste sida.. 😔
 
Ikväll blir det att kolla på Vår tid är nu & idag är det näst sista avsnittet för den här säsongen o förra gången så klev dem in i 60talet. Liksom ibland kliver dem 1 eller 5 år fram i tiden & när dem kliver fram 5 år så har det hänt väldigt mkt. Det är som att man inte hänger med alltid. Tredje & sista säsongen, vad jag vet. Den kommer nästa höst & de känns jobbigt att vänta så länge. Men den som väntar på någoting gott. Blir kanske att jag kollar på avsnittet innan 20, liksom ibland kan jag inte hålla mig för att det är så spännande. Tror nog att jag kollar på det nu innan jag går en promenad till med Händel, det är som sagt väldigt spännande.
 
Men ja ni får ha en fortsatt trevlig måndagskväll så hörs vi snart igen. Kram på er 😊

Kommentera här: