170909 - Regning dag ☔️

Dagens lunch åt jag på Emporia med min vän Markus :) Vi åt på Se7en Sins Burger & han bjöd. Så snällt av honom :)
 
Idag som sagt så har jag varit med min vän Markus. Vi skulle egentligen ha stuckit vid tio tiden, men eftersom G spontant kom hit till mig igår så blev det att vi drog vid elva tiden istället. Först var vi på Netonnet efterson han skulle ha några färgpatroner till sin skrivare, men så hade dem inte de som han sökte speciellt. Det var några i storlek XL eller något. Men jag gick därifrån med ett nytt minnskort till min nya kamera som jag köpte på Tradera för ett par veckor sen. Det blev ett 16gb minne för 99kr. Så ja jag är nöjd :)
 
Ja angågende igår så hade G skrivit till mig & frågade vad jag gjorde o tydligen så var han nere i Skåne denna helgen, typ spontant. Blev rätt så chockad över att han var de, men såklart så blev jag glad när han ville träffa mig. Så ja vi träffades & vi hittade faktiskt på något annat än att bara vara hemma hos mig o kollade på film. Vi drog nämligen & bowlade, vilket var super roligt. Dock så förlorade jag med runt 100 poäng, men sen så tror jag att jag hade ett dåligt spel. Jag missade rätt så mycket. Men jag hade de roligt iaf.
 
Efter bowlingen så åkte vi hem till mig, åt popcorn o snackade lite. Därefter så gick vi o la oss. Mysigt att få sova med honom igen. Var ju inte beredd på att vi skulle ses såhär snart igen efter att han hade flyttat. Men som jag förstod på honom så verkade det som att de inte gick 100% bra där upp i Gävle. Ja det är ju klart, allting är nytt, man ska lära sig att komma in i de nya osv. Men som jag förstod på honom så tänker han ge de ett försök o sen får han typ se vart det landar eller något. Jag var iaf glad att han skrev till mig att han ville ses + att det var roligt att vi gick ut o gjorde något än att bara sitta hemma hos mig som typ alltid annars.
 
När jag var på Emporia med min vän Markus så ringde min chef mig & frågade om jag kunde täcka upp för en kollega hela nästa vecka. Hon har ännu en gång sjukat sig & jag vet inte vad problemet är. Vill inte direkt fråga precis, det kan ju vara känsligt. Men tråkigt att hon hela tiden ska sjuka sig. Detta är nog tredje gången hon gör det. Hoppas att hon kommer tillbaka snart. Jag fick iaf hennes pass på måndag & på tisdag + att jag sa att jag inte vill ha en sex dagars vecka till. Sen jag kom tillbaka frå min semester + sjukvecka så har jag jobbat 5-6 dagar varje vecka. Blir det att jag får jobba på onsdagen också, så vill jag banne mig ha helgen ledigt eller ja det kanske är för mycket  begärt. Får hoppas att han löst hennes tre andra dagar, annars blir jag tokig.
 
Nu så ligger jag i tankar om jag ska ner till stan o köpa lite godis från Hemmakväll, visserkligen så har jag godis som jag köpte på jobbet förra veckan, men det är absolut inte desamma som Hemmakvällsgodis. Så ja jag får nog tänka på de en stund till. Annars har jag som sagt godis hemma. Men ingenting klår ju godiset från Hemmakväll. Tåls att tänka på & ikväll så visas Harry Potter & de vises sten på sjuan & såklart ska jag kolla. Verkar som att de ska visa HP filmer nu ett par lördagar framöver på sjuan, mysigt.
 
Men ja nu så ska jag tänka lite på om jag ska iväg till stan eller inte. Verkar som att det är uppehåll från regnet, det spör regnar iaf intesom det har gjort tidigare idag. Märks att hösten är på väg nu. Men ja jag tror nog att jag beger mig iväg. Hemmakvällsgodis är ju ändå bäst :) Men ja ni får ha de super tills vi hörs igen, kram på er :)

Kommentera här: