171011 - LĂ„ng ledigt đŸ‘ŒđŸ»

VĂ€ldigt god sockerkaka till kvĂ€llsfika igĂ„r som mamma hade gjort 😊


Idag sÄ har jag inte gjort allt för mycket. Vaknade upp hos mina förÀldrar & sÄg pÄ mobilen att jobbet hade försökt att fÄ tag pÄ mig, ringde dit & allt hade löst sig. Bra, men trÄkigt att de skulle bli en dÄlig start för dem pÄ dagen. Synd att jag inte kunde hjÀlpa, behövde verkligen sova. Dem vet att jag stÀller upp till 9/10 fall. Dem blev iaf inte arga att jag inte svarade. Har bara sovit dÄligt i ett par veckor, men jag hoppas att de rÀttar till sig snart. Orkar inte med osunda sömnvanor mer.

Imorgon blir det en sÄdan hemmadag med tvÀtt & stÀdning. TrÄkigt jag vet. Men jag kan inte skjuta upp tvÀtten lÀngre & jag ska bli bÀttre pÄ att inte vÀnta tills tvÀttkorgen Àr överfull som typ varje gÄng. SÄ jag fÄr skÀrpa till mig. Blir iaf mellan 7-12. Resten av dagen Àr lite oplanerad. Blir sÀkert att jag kollar pÄ nÄgon serie eller att jag börjar med att kolla julkalendrar. KÀnner typ att jag inte kommer kunna hÄlla mig lÀngre. Vissa dagar sÄ kliar de i mina fingrar att fÄ börja kolla. SÄ ja kanske imorgon Àr de dags, Àven om jag satt den 1 nov till att börja kolla.

En annan grej som faktiskt Ă€r rolig Ă€r att den 4 nov ska jag Ă€ntligen fĂ„ se Titanic the exhibition pĂ„ MalmömĂ€ssan. Det blir med hela familjen. Min ena syster & hennes sambo bjuder mig, de var en födelsedagspresent frĂ„n dem. SĂ„ snĂ€llt av dem. Jag kommer att bli som ett barn pĂ„ julafton nĂ€r vi Ă€r dĂ€r. EfterĂ„t blir de att vi fikar/lunchar/middag whatever. NĂ„got blir de efterĂ„t & de kommer bli mysigt. SĂ€llan vi har familjedag tillsammans allihop. Blir oftast middagar. SĂ„ detta kommer bli roligt!

Just nu Àr jag lÄngledig tills pÄ lördag & dÄ ska jag bara jobba ett kort pass pÄ 3h. Skulle dock ha jobbat 3h pÄ söndag ocksÄ, men dÄ fyller min mellan syster Är & de vill man inte missa. Hade varit annorlunda om jag hade jobbat hela dagen. Men nu gick det bra att jag kunde ta ledigt pÄ söndag. Blir första gÄngen som jag besöker min systers & hennes sambos lÀgenhet sen dem flyttade, sÄ ja det ska bli spÀnnande :)

Innan jag lÀgger mig sÄ blir de att kolla pÄ Paradise hotel & just nu Àr jag i slutet pÄ sÀsong 2 av GÄsmamman. FrÀschar upp minnet inför sÀsong 3. LÀr visas till vÄren pÄ tv, finns dock redan pÄ cmore. Men dÀr kostar de att kolla. SÄ ja jag vÀntar tills de kommer pÄ tv.

Men ja nu ska jag se vidare pÄ GÄsmamman & sen PH. SÄ ja godnatt pÄ er :)

Kommentera hÀr: