Ledig dag.. Eller? đŸ€”

(null)
Outfit frÄn i lördags (180428)

Idag Ă€r det tĂ€nkt att jag ska vara ledig eller ja enligt schemat pĂ„ jobbet sĂ„ Ă€r jag det. Men imorse nĂ€r jag vaknade eller ja vid kvart över nio av mitt alarm jag stĂ€llde igĂ„r sĂ„ sĂ„g jag att min t.f chef hade ringt mig ca en halvtimme tidigare. NĂ€r jag sĂ„g det sĂ„ visste jag nĂ€stan direkt att det handlade om att jobba idag pga den som skulle jobba inte kunde, visserligen har personen inte kunnat sen nĂ„gon vecka tillbaka eller iaf sen ett par dagar. Men det blir typ nĂ€stan alltid sĂ„hĂ€r, alltsĂ„ att jag fĂ„r rycka in. Inget fel med det, men jag behöver mina lediga dagar. 

Dem 2 senaste veckorna har jag varit ledig 2 dagar just pga att jag alltid stÀller upp nÀr dem verkligen inte hittar nÄgon annan som kan jobba. Men ja folk mÄste bli bÀttre pÄ att sÀga till i tid nÀr dem inte kan sina pass sÄ att det blir lÀttare att hitta personal till passen. SÄ jag hoppas min chef gör det nu ocksÄ, Àven om det Àr med kort varsel. Problemet fanns dÀr igÄr ocksÄ & sÄklart sen de uppstod.

Om jag fĂ„r vara ledig idag som jag ska vara sĂ„ ska jag nu först diska lite. Har smĂ„ pysslat med annat sen jag vaknade. Sen efter att jag har diskat en stund sĂ„ ska jag göra mig iordning för att den dra mot mina förĂ€ldrar. Dem ska hjĂ€lpa mig angĂ„ende en jobbgrej & sen vid halv fyra tiden ska jag följa med mamma till frisören, hon ska vara dĂ€r vid fyra. Lagom att köra en halvtimme innan. Vad vi gör efter vet jag inte, men det lĂ€r vi ju se helt enkelt. 

Men just nu kÀnns det som att mina planer svÀvar lite, vilket inte Àr sÄ kul. Fast jag har bestÀmt mig att runt 12-13 tiden sÄ kÀnns det som att jag kommer ha en ledig dag. Men om dem skulle ringa frÄn jobbet dÄ sÄ sÀger jag att jag inte kan. SÄ ja det ska bli skönt nÀr vÄr nya chef Àr pÄ plats för dÄ har man henne att vÀnda sig till med problem o liknande, vilket kÀnns skönt!

NĂ€ nu sĂ„ ska jag lyssna pĂ„ lite ljudbok medan jag skriver klart i min tankebok. Sen blir det att diska lite. SĂ„ ja ni fĂ„r ha en fin torsdag sĂ„ hörs vi snart igen. Kram pĂ„ er 😊

Kommentera hÀr: