Gå ner i tid..

(null)

Sen i torsdags har min mage krånglat till och från, vilket suger. De var som värst i torsdags. Trodde jag skulle avlida.. Men jag krigade igenom trots att de inte gick att hitta någon som kunde jobba för mig. Dagen efter var jag helt utmattad efter en tuff pers dagen innan. Aldrig mer!

Idag är de lite sisådär med magen. Ska strax fixa mig lite, slänga soppor efter de & sen kanske ta cykeln mer till stan o köpa min favorit kebabtallrik. Jag måste verkligen ha lite föda i mig. Orkar inte ställa mig vid spisen o laga, mackor äter jag mkt ändå & de är inte bra alltid. Visst det är lätt att bre ihop osv, men de känns som min mage inte gillar att jag äter mkt mackor. Så jag tror jag ska unna mig en kebabtallrik till tidig middag. Är typ värd de efter ett par helsike dagar med magen.

Angående titeln på inlägget så ska jag börja gå ner 1 dagar i veckan på jobbet. Just nu i stort sätt varje vecka jobbar jag 5 dagar o de har ju tagit en del på mitt psyke, men framförallt min mage. Så jag har pratat med min chef vi har nu tillfälligt & vi kom fram till att börja dra ner 1 dag för att se om de kan hjälpa o detta är första veckan vi börjar. Han får bestämma vilken dag som ska tas bort föd att underlätta butiken eller vad man ska säga & denna veckan blev det onsdag. Så ja jag är ledig idag då & även ons samt tors. Känns bra med 2 dagar i följd. 

Om jag orkar någon av dagarna så ska jag ta tag i att städa mitt hem samt diska. Eftersom mitt mående med speciellt magen har varit upp & ner dem senaste 2-3 isch veckorna så har mitt hem kommit lite åt sidan o de är inte ok. Så jag tänkte nu att den extra dagen jag får ledigt från jobbet så ska jag försöka ta tag i mitt hem. Behöver inte vara flera timmar i sträck, utan en stund här o var. För pauser måste jag ha. Liksom jag vet ju inte exempelvis dagen innan hur min mage kommer vara. Jag vet oftast de samma dag & de är ju ingenting kul. 

Men idag ska jag som sagt bege mig till stan om en stund för att få min favorit kebabtallrik. Aptiten har varit dålig dem senaste dagarna. Ikväll blir de lägga sig direkt efter Bonusfamiljen som visas kl 21 på ettan. För imorgon väntas lång dag på jobbet. 

Nä nu så ska jag klä på mig o lite så. Sen bege mig ut för att få lite frisk luft. Suttit inne för mycket idag. Hatar när magen krånglar för mycket. Sen så ska jag njuta av min mat, som jag längtar. Kram på er 😊

Kommentera här: