180210 - Efterlängtad helg ❤️

(null)
I onsdags så fick vi uppskattning från ett par kunder (son & mor). Vi gjorde en hjälpande insats förra veckan när sonens mor föll & i onsdags bjöd dem oss på fikabröd (wienerbröd) som tack för hjälpen. Väldigt snällt av dem + dem hade även skrivit ett kort till 😊

Igår gick jag & la mig redan vid nio tiden. Men jag var så så trött efter en lång dag på jobbet. Blev några timmar extra pga personalbrist. Så snäll som jag är hjälpte jag till tills den som kunde jobba kvällen kom. Även om det var få timmar så var jag tacksam över att han kunde komma. Annars hade jag fått jobba hela dagen, alltså dubbelpass. Visst jag har gjort de tidigare, men det är tufft & tär på psyket en aning.

Men iaf när jag kom hem så orkade jag inte riktigt laga någon middag. Tanken var att jag skulle lagat fläskytterfilé med potatisgratäng (färdig gratäng). Men orken fanns inte.. Så ja det blev rester från i torsdags, lantkorv i sås med ris. Helt ok. Ja som sagt var jag trött & jag somnade vid nio någon gång, dock så vaknade jag runt 2-3 på natten. Som tur var kunde jag somna om efter ett tag.

Idag händer inte så mkt.. Jag har kollat klart på Mean girls 2 som jag började kolla på häromdagen. Sen så har jag kollat runt lite på youtube. Skulle dock behöva städa samt diska lite grann, men ja orken är verkligen nere på noll känner jag. Men oj vad jag känner mig smått sugen på hemmakvälls godis, så gott! Blir nog en runda dit senare. Behövs efter en lång arbetsvecka. Ikväll blir det nog att laga de jag tänkte igår o andra sidan var ju inte planen att sluta senare än vad jag skulle. Men får tillförordnade chef mutade mig & dessutom över telefon. Så ja mina krafter var inpricip slut efter att jag hade tagit mig en dusch igår. Skönt var de iaf.

Min plan annars idag var att då köpt en ny dvd-spelare. Varit utan en fungerande sen någon gång i december. Men varje gång jag velat köpa så har jag alltid sagt att pappa får bestämma & ja han ska med + hjälpa mig att installera den. Men ja de ser inte ut att bli av idag heller. Mamma o pappa skulle höra av sig när dem ätit frukost o allt sånt i lugn & ro. Men ja klockan är runt 14 tiden nu & stan stänger 16. Pappa hade sätt att Clas Ohlson hade o ja vi har de här i Trelleborg. Men ja de lär inte hända något om jag inte ringer o frågar. Får se vad jag gör.

Annars ikväll går inget kul på tv. Om något skulle locka så lär de vara mello, men mello är inte riktigt min grej. Visst jag kan kolla någon gång ibland. Men jag är absolut inget trohet fan av att kolla varje deltävling osv. Så ja jag får se vad som händer ikväll. Om det blir dvd köp idag så lär jag kolla mkt av mina saknade dvd samlingar hehe.

Men ja nu så känner jag mig lite hundring. Så jag tror att jag ska göra lite mackor o sen får jag se vad som händer. Godiset känns aktuellt iaf, men isf lite senare. Kan inte gå ut o köpa godis på tom mage. 

Ni får ha en jättefin lördag så hörs vi snart igen. Kram på er 😊 

Kommentera här: