Ideal of Sweden - A/W case 17

Åh gick in på ideal of Sweden igår & såg att dem hade fått in deras höst/vinter kollektion på mobilskal & jag kunde inte motstå 3 utav dem, visst är dem snygga? 😍


Tänkte först att jag skulle leta upp någon rabattkod, för i sig så kostar skalen 299kr/st, vilket kan låta dyrt. Men köper man 3 stycken så får man 3 för 2 & då kan man inte kombinera någon annan slags rabbatkod, vilket är ganska självklart. Jag förstod inte de fören jag läste om det. 

Jag letade runt lite på instagram under hastagen #idealofsweden & då såg jag att Bianca Wahlgren Ingrosso hade ett samarbete med Ideal of Sweden. Hon hade fått 20% att dela ut till sina följare fram t.o.m 15 sept, perfekt! Men eftersom man inte kunde kombinera de med erbjudandet 3 för 2 så fick jag dela upp de så att dem 2 fösta skalen på bilden i ett köp & då fick jag 119,60kr i rabatt. Så istället för 627kr blev det 507,40kr. Mycket bra tycker jag + att de alltid tillkommer en fraktkostnad på 29kr.

Tredje skalet fick jag ta på ett separat köp så att jag kunde få 20% på de med. Så istället för att betala 328kr så blev det 268,20kr. Så ja jag fick 59,80kr i rabatt. Allt som allt får man ca 60kr i rabatt per skal med Biancas 20% & då ska man uppge Bianca i kassan innan man betalar, supet smidigt! 👍🏻

Dock så kommer mina skal inte fören den 25 sept. Men ja det får man räkna med när det är en speciell kollektion. Annars så vet jag att dem brukar komma dagen efter, eftersom jag har köpt ett vanligt skal från dem & de kom dagen efter. 

Jag har såklart 3 skal ur deras vår/sommar kollektion från i år (bild under) super fina! Så ja jag kommer säkert att bli helnöjd när mina nya skal kommer 😊

Kommentarer:

1 Tristan:

Du vet väl att du förlorar på att köpa skalen på det sättet du gjorde va? Hade du tagit 3 för 2 hade du fått betala 627kr, nu fick du istället betala 775kr.

Menar inget illa, du gör såklart precis som du vill! Ville bara påpeka detta :)

Svar: Ja jo det är sant. Men ja gjort är gjort. Trodde att de skulle bli ekonomiskare om jag gjorde så som jag gjorde. Lätt att vara efterklok.. Men nu blev det 148kr mer. Fast dessa skalen är mycket bättre än många andra skal. Men iaf så förstår jag din tanke.
Lina Sandell

Kommentera här: