170920 - Äntligen jobb imorgon!

 

Vid cirka 20.32 var det en kollega som ringde mig, dock inte från vanliga butiken utan butiken nära mig. Längesen jag jobbade där, säkert någon gång sen i våras & ja jag ska jobba hos dem imorgon, trevligt faktiskt. Dem hade ringt alla deras extringar & dem kunde tydligen bara efter fyra. Så ja det är klart man ställer upp. Blir iaf att jag får meddela min egna butik imorgon att jag ska jobba i den andra. Eftersom det var efter stängning så kunde hon inte ringa till vår butik o kolla om vi hade personal eller kolla om jag kunde jobba. 

Visst är det smickrande att dem vill ha mig till att jobba. Men ja det ska bli skönt att få jobba igen. Dock som jag skrev innan så måste jag ringa till vår butik imorgon & säga att jag jobbar på den andra. Lika bra så att dem vet vart jag håller hus typ hehe. Visserligen så hade dem en som kunde ha jobbat, men hon är i vår butik & hon kunde inte fören efter 14 o denna tiden var redan klockan 12. Hoppas iaf att de är någon trevlig jag ska jobba med, inte för att jag har jobbat med någon otrevlig förut. Men hoppas ändå att det är någon man kan snacka med.

Men innan jag kan gå & lägga mig så ska jag kolla på Paradise Hotel som börjar 22, så ja det är någon timme tills dess. Efter de ska jag bumms i säng. Jag ska inte upp överdrivet tidigt imorgon, så ja det är ju bra (y). Men ändå hyfsat så att jag hinner äta lite frukost, ringa min butik osv. Tar ca 5 min med cykel från mig till butiken jag ska jobba i & det är soft eller ja ungefär 5-10 min. Kanske onödigt att cykla, men man kommer fortare fram haha + hem snabbare efteråt.

Sen så blir det kvällsjobb på fredag & båda avbytarpassen till helgen i vanliga butiken. Fullt upp då (y). Sen så är jag ledig mån-tis för att sen kötta ons-sön, gött! Helt sjukt att det är ca 95 dagar kvar till julafton, helt sinnessjukt vad fort tiden går. Är typ helt i chock vad fort de har gått. Det var ju typ nyss början av 2017, vart fasiken tar tiden vägen?

Idag har jag inte gjort allt för mycket. Jag drog en vända på stan på eftermiddagen, hittade inget speciellt precis. Blev att jag köpte med mig lite Subway mat hem, kyckling teriyaki. Så så otroligt gott <3. Annars har jag för de mesta kollat på Rederiet. Sen så var min tanke att jag skulle sätda lite imorgon, men så dök ett jobbpass upp & ja då får man helt enkelt ställa upp :)

Men ja nu så ska jag kolla ett litet tag till på Rederiet & därefter blir det PH o till sist lägga sig. Så ja ni får ha de bra tills vi hörs igen & ha en super fin torsdag imorgon. Kram på er :)

Kommentera här: