170918 - Skulle egentligen jobbet idag!

Collaget är från i sommras när vi var i Lønstrup på födelsedagsweekend för pappa 😊


Som titeln lyder så skulle jag ha jobbat idag, men eftersom jag "strula" lite med ett läkarbesök jag skulle gått på idag. Så jag nu skulle jag egentligen varit på jobbet. Men han som dem satte in för mig kom tydligen, annars skulle dem ringa mig så att jag kunde komma in, typ som en backup. Men i vanliga fall så krånglar jag inte till det. Mitt läkarbesök bokade jag om så att jag kunde få förlängdtid, vilket är bra.

Annars idag har jag inte gjort allt för mycket. Kollat lite på Rederiet, ätit lite smått & nu så diskar jag faktiskt. Det behövs verkligen! Blir att jag gör det en stund till. Ringde pappa för en liten stund sen & kollade när vi skulle till Ikea, verkar som det blir idag. Men han skulle ringa upp mig lite senare. Han var med mamma på ett återbesök hos läkaren efter att hon varit sjuk nu i ca 2v. Så jag får se om de blir Ikea idag eller någon annan dag denna veckan. 

Annars ser jobbveckan gles ut denna veckan. Har ett kvällspass på fredag & båda avbytar passen på lördag samt söndag. Första gången på länge som jag kommer ha dem då eller ja sen 20/8. Har ju jobbat mån-fre inprincip varje vecka sen jag kom tillbaka från min semester & det är ju roligt 😊

I övrigt så har helgen varit lugn & skön. Träffade visserligen G i lördags & ja han var nere denna helgen också, varför vet jag inte. Men ja det var mysigt. Men nu dröjer det tills han kommer ner igen. För nu är tanken att han ska vara uppe i Gävle & fokusera stenhårt på pluggandet o sen får vi se. Kanske kommer han ner till sin födelsedag i mitten på oktober eller så blir det till julen. Ingen aning faktiskt. Jag blev iaf glad att han ville träffa mig denna gången också när han var nere. Det är något mellan oss som jag inte kan sätta fingret på vad det kan vara. Men ja jag är glad att vi fortfarande är goda vänner ☺️

Nu när jag har lite mer ledigt än vad jag brukar så tänkte jag att jag skulle ta hand om mitt hem, städa i sånt & det behövs verkligen. Därför jag tar tag i all min disk smått nu. Livet utan diskmaskin suger! Trots att jag har en bänkdiskmaskin i mitt vindsförråd 😅 Aja det är bara att bita i de sura äpplet & ställa sig o diska förhand helt enkelt. Med bra musik i öronen skd det gå bra 👍🏻

Nä nu så ska jag återvända till disken samt vänta på att pappa ska ringa tillbaks. Så ja ni får ha en fortsatt trevlig måndag. Kram på er 😊

Kommentera här: