170907 - Ännu en dag på jobbet!

Bilden är från i söndags när jag var med mina föräldrar när de plockade björnbär :)


Idag skulle jag egentligen varit ledig & åka till Ikea med pappa. Men istället så får jag hoppa in på jobb 3h. Ingenting att bli sur över. Men detta blev typ tredje gången som jag har fått skjuta upp Ikeabesöket. Visst har jag köpt de viktigaste, mitt skrivbord & en skrivbordsstol. Men nu var det lite små grejer & sen hade pappa lovat mig lite Ikea köttbullar, men nu får det bli någon dag i nästa vecka istället.

Blir så trött på att jag alltid är sista utvägen när ingen annan kan. Ja jo annars är de ju rätt så konstigt om jag ska vara ärlig haha. Men sjukt att ingen från andra butiken kunde eller ens vår egna extra personal. Vi är 3 extra inklusive mig då & en gick i skolan o hon skulle dessutom komma in o jobba kl 16. Hon skulle ta mitt pass eftersom vi hade bytt med varandra för ett par veckor sen. Chef sa iaf "Tack du är en stjärna" & sen sa han "Men det var du redan." Han menar då att jag vet redan att jag är en stjärna & ja de vet jag mkt väl. Men ibland blir det lite för mycket.. Kan påpeka att min chef är dansk, därför han har lite problem med svenska språket ibland.

Så ja det är bara att se glad ut i kassan sen när man ska jobba. Blir ju ett litet gott klirr i kassan hehe 💸 Men ändå, jag hade sätt framemot att vara ledig idag & fått åka till Ikea. Äsch Ikea kommer ju ligga kvar såklart. Men ändå blir man besviken när de man sätt framemot inte blir av..

Annars i helgen kanske det blir en sväng till Malmö med en vän. Får se hur det blir med hur jag jobbar. Chefen ska försöka ordna så att jag är ledig någon av helgdagarna. Gött! Tycker att jag jobbar rätt så mycket redan. Så ibland behöver jag vara ledig. Hoppas på bättre lycka nästa vecka.

Nä nu så tänkte jag vila en liten stund innan jag ska bege mig mot jobbet & jag tror nog att dem kommer vara lite förvånade över att de är jag som kommer & inte någon annan. Men ja dem ska få en liten förklaring som kan säkert reda ut lite frågetecken eller något. Aja det kommer gå bra 👌🏻😃

Men ja ni får ha det så bra så hörs vi snart igen! Kram på er 😊

Kommentera här: