171029 - Ledig till på tisdag! :)

I fredags öppnade jag mitt senaste paket från jfr.se som jag hämtde ut i onsdags efter jobbet. Skorna är lite stora, men det funkar. Har 37 i dem & på sidan stod det att dem är normala i storlekarna, så ja jag litade på vad som stod. Men som sagt det är inte jätte stora så jag överlever (y).
 
I fredags så var jag ledig, hade hellre jobbat då & varit ledig igår. Men ja det funkade ändå att jobba igår. Nu jobbar jag inte fören på tisdag igen. Större delen av fredagen så kollade jag på serien Bonusfamiljen. Det ska komma en 2a säsong i januari nästa år & då tänkte jag att jag skulle fräscha upp minnet o kolla om säsong 1. Min kusin är med i serien, han spelar Katjas chef, ni som sätt serien vet vad jag pratar om hehe. Det är iaf en mysig serie & jag längtar tills när säsong 2 börjar sända :)
 
I torsdags efter jobbet så såg jag att mamma hade ringt mig två gånger, En gång vid sen lunchtid & sen en gång till vid tre tiden. Jag ringde henne & typ frågade vad det var o då frågade hon om jag ville komma på middag, vilket jag tackade ja till. När jag väl kommer dit o satt mig till ro så berättar hon att mormor hade blivit dålig & behövde åka med ambulans till sjukhuset & detta skedde i söndags förra veckan. Så ja mamma höll på de ett par dagar, kanske för att hon trodde att hon skulle bli bättre, men så var inte fallet. Mormor hann dö innan resterande av familjen hann dit i torsdags.. Visst jag stod inte min mormor särskilt nära eller så, men det är klart att jag blev ledsen, liksom en naturlig reaktion.
 
Inte så kul att mista en släkting precis & dessutom så var hon den sista i livet av min mor & farföräldrar, så ja nu lever ingen i min släkt längre förurom min moster & hennes familj. Imorgon så ska hela familjen till begravningsbyrån & fixa med allt inför begravningen. Visst det kommer bli jobbigt o så, men samtidigt är det skönt att hela familjen kan följa med. Vad vi gör efteråt vet jag inte. Säkerligen så ska min ena syster till jobbet o min andra ska väl till skolan. Huvudsaken är att alla kunde följa med & planera. Livet känns orättvist ibland, men o andra sidan så har hon varit sjuk under en längre period, tror t.o.m ett par år. Hon slapp iaf lida. Så ja det var skönt för henne på så sätt, liksom att hon slapp lida i onödan.
 
Idag så vaknade jag vid åtta tiden & när jag kollade på min köksklocka så var den vid nio, men då slog det mig att det är vintertid nu. Så ja nu får man sova en timme längre om nätterna, jippe! Men tanken idag är nog att jag ska kolla lite på julkalendrar tror jag & innan dess så ska jag diska lite. Börjar jag & kolla på något så sitter jag fast med det resten av dagen. Så ja tänkte iaf diska undan de värsta eller ja förhoppningsvis allting. Men en stund iaf så ska jag stå o diska. Inte de roligaste precis, men det måste göras.
 
Men ja ni får ha en fortsatt trevlig söndag, så hörs vi snart igen. Kram på er :)

Kommentera här: