160927 - Mår så mycket bättre nu :)

 
Denna helgen har varit väldigt känslosam för mig. Jag har varit sjuk.. Jag har gått & burit på urinvägsinfektion i en månad utan att veta om det & igår när jag öppnade min postbox så låg där ett brev från njurläkaren jag var hos den 23 augusti. Så egentligen sen dess bara jag på infektionen. Men det bekräftades den 25 augusti från vårdcentralen här hemma att jag hade de, men jag fick reda på det i lördags när dem på KK hade gjort en gynundersökning på mig samt kollat i min journal. Men detta ledde till en annan inflamation i mina äggstockar. Ingen rolig historia alls. Men just nu så mår jag bra, börjar min två veckors antibiotika behandling. Ska ta två olika tabletter var av en är 3 gånger om dagen, inget kul alls. Ja det måste ju tas eftersom jag inte har något annat val. 
 
Enligt en vän jag pratade med igår så tror han att det är ett slarv från posten att jag fick brevet från läkaren nu i dagarna jag varit sjuk. Brevet var stämplat den 6/9. Men jag har kollat min postbox sen dess & även innan jag blev sjuk. Men detta ska ju inte hända, bättre om dem ringer istället &lämnar besked. Gjort är gjort. Efter denna antibioktikakur jag går på så är jag helt frisk. Skönt!
 
Senare idag så ska jag iväg till stan för att hämta ut ett recept inför ett annat läkarbesök samt nya p-piller. Dem på KK var gulliga att skriva ut nya till mig & denna gången är det utan sockerpiller så att min period kan komma lite mer regelbundnare än vad den gör just nu. Sen tror jag också att det blir en lunch på Subway, längesen jag åt där + att jag var sugen på det igår när jag låg & väntade på att läkaren skulle komma med mer besked, tog nästan sex timmar för att få svar. Men under tiden kunde jag vila o så. Denna helgen har jag vilat så så otroligt mycket, kanske lite för mycket eftersom jag gick upp direkt när min klocka ringde imorse vid halv åtta så att jag kunde ta mina första tabletter för dagen. 
 
Nu så ska jag måla mina naglar i färgen 515 Pink Glow & såklart kommer färgen från Isadora, mitt favorit märke inom nagellack (y). Blir även att kolla på Glee under tiden :) Så ja ni får ha en fin tisdag så hörs vi snart igen. Kram på er :) 

Kommentera här: