Jag är inte en av dem - Jag är en helt vanlig svensk tjej.

Bild ur arkivet!
 
Jag har inte fått frågan 1 gång, 2 eller 3 utan flera gånger och det börjar bli lite tröttsamt nu. Men vadå ser jag ut som en typisk serbisk flicka eller bosnisk? Vad är grejen. Några gånger under min tid på Netto så har jag fått frågor av speciellt killar som kommer från Serbien, bosnien eller något land där runt om. Liksom jag får frågor om jag kommer där ifrån och när dem inte tror mig så måste dem gå på mina föräldrar o tro att det kommer där ifrån. Lite sjukt om ni frågar mig. Varför dem tror att jag ska komma där ifrån är pga mitt mörkbruna hår samt min bruna ögon. Tydligen så är väl det typiskt i dem länderna för tjejerna. 
 
Men nu för tiden så blir jag inte lika förvånad som jag blev i början. Men när dem verkligen får veta att jag inte kommer där ifrån dem länderna så blir vissa av dem lite chockad för att dem var nästan tvärsäkra på att jag skulle komma där ifrån. Jag är den enda i min familj som har fått så brunt hår och bruna ögon. Var jag har fått det ifrån vet jag faktiskt inte. Så det är ett mysterium i sig. Min mamma har gröna ögon och min pappa blå. Mina syskon har fått mammas färg på ögonen. Men som sagt nu för tiden så blir jag inte lika förvånad när någon frågar mig om jag kommer från serbien eller bosninen. Jag känner mig nästan smickrad när jag får frågan. Men något jag får lite frispel på är när vissa kunder tror helt och hållet att jag kan deras språk och talar till mig på det o att dem sen ska tro att jag kan det. Men när dem inte fattar det så får min kollega som kan det språket komma o säga till dem att jag inte kan det samt att jag verkligen är hel svensk. Då får dem sig en chock och sen pratar svenska med mig haha. 
 
Så skulle ni se mig och tror att jag är från dem länderna så har ni faktiskt helt fel. Men om ni promt vill fråga så vet ni att jag bara blir smickrad och tycker att det är lite charmigt att ni tror som ni tror. Dem flesta tycker sen att jag är så fin efter dem fått veta att jag är svensk. Men tydligen så ser mitt utseende så serbiskt eller bosniskt ut, vad vet jag. 

Kommentera här: