Mitt 2013!

I detta inlägg kommer jag att berätta om mitt 2013 och i ett annat kommer jag berätta om hur jag har utvecklats detta året. Men vi börjar först med månad för månad :)
 
 
Började året med att vakna upp hos älskling efter nyårsafton, mysigt♥ Vädigt bra start på de nya året :) När sen skolan kom igång igen så hade jag praktik igen och då blev det lite roligare. Det blev några inspelningar vi fick vara med på och det var intresant :) Gjorde även en del på mitt PA när det inte fanns så mycket att göra på praktiken. Hittade en hemsida med balklänningar och alla vara typ så så snygga o till sist hittade jag min balklänning + att det var snabb leverans. Jag hade ett lite löfte till mig själv att äta frukost varje dag och det gick lite segt. Jag tror att jag klarade en vecka helt, alltså vardagarna då. Men sen gick det nog utför, väldigt tråkigt. Jag blev typ piggare av att äta frukost varje morgon. Började tagga till studenten på riktigt och man kunde inte riktigt fatta att den snart var här :D
 
 
Fram till den 15 februari hade jag min praktik så ungefär när det var någon vecka kvar av praktiken fick jag o den andra praktikanten flytta till ett förråd. Vi fick det lite hemtrevlig där faktiskt haha. Nä men rummet vi hade haft i över 2 månader skulle chefen ha som sitt kontor + att han kunde ha alla sina möten där. Näst sista dagen på praktiken så bjöd vår handledare oss på gräddbullar. Så snällt av honom och sista dagen bjöd jag på fika eftersom det då var min sista dag. Det blev frukost också. En riktig fest blev det hela dagen. Bra avslut på praktiken. Jag hade kommit halvvägs med mitt PA, men än var det en del kvar att göra. Längtade ännu mer till studenten och önskade att den bara var här. På Alla♥dag kom älskling och överraskade mig med tulpaner och choklad, så snällt :) Jag gav honom också choklad och ett kort där jag önskade honom grattis till körkortet. Så glad för hans skull. Men egentligen så skulle han överraska mig med att han hade klarat det, men jag hann för. Såg det på fb, typiskt fb haha. Men aja glad blev vi båda två över att vi fick spendera en liten stund på kärlekens dag :) 
 
 
Började mars månad med att fira älsklings yngsta syster som fyllde 21 och det var trevligt, det var jag, deras familj och hennes pojkväns syster o föräldrar :) Fick äntligen min studentmössa som man beställde i oktober förra året och alla var så glad o lyckliga, men alla lärare blev lite iriterrade över allt ståhej. Men dem var ju ändå glad för att vi var glada. Fast vissa tyckte att de räckte efter ett tag haha. Men klart att man är glad när man får sin mössa :) Strax innan påsk så sökte jag till fotoskolan i Gamleby, dock så kom jag inte in och jag var lite besviken över det till en början.. Men sen gick det över. Kände att jag inte var tillräckligt bra, men nu är jag på ett sätt glad att jag inte kom in. Nu kan jag träffa mina nära och kära när jag vill :) Den 22 mars så köpte jag mig en ny systemkamera och jag blev så nöjd och jag är det fortfarande. Köpte den för julpengarna jag fick av mormor förra året (y). Strax innan påsk kom älskling förbi med ett stort påskägg till mig och såklart hade han lagt ditt massor av mitt favorit godis, fruktnappar. Så otroligt snällt av honom :) När påsken infaller varje år så brukar vi åka till vår sommarstuga i Skillinge, men i år så var det för kallt att vistas där så vi firade hemma istället och det gick hur lika bra att vara hemma, typ ingen skillnad :)
 
 
En liten bit in på april månad så blev det att fira min kompis David som hade fyllt år i slutet av mars månad. Det blev middag på TGI Fridays. Det var första gången jag åt där och oj så gott det var. Det var inte bara jag o David där. Det var lite klasskompisar till honom, men även två andra vänner o det var trevligt. Efteråt gick vi ut på Klubb F och det var helt okej. Vi var typ 5-6 stycken. Jag var inte på dans humör, så jag höll koll på typ allas saker och deras drickor. Men det blev ändå en lycklad kväll. På mörkrum i skolan så framkallade jag en bild på min bästa vän och en bild på vår älskade Nisse :) Den tjugoåttonde hade jag o älskling 1,5 år tillsammans. Jag kunde nog icke vara lyckligare och gladare som jag var då. Allt var perfekt! ♥
 
 
Maj månad var en helvetes månad i skolan. Allt skulle bli klart och för lärarnas del så skulle typ allt vara klart samtidigt. Så alla slet som djur i skolan. Jag slett mest med mitt PA och det var för att jag ville att det skulle bli så bra som möjligt. Men i början av månaden så träffade jag några stycken från vårt gäng som hängde på Kunskapsskolan och det var kul. Vi grillade och spelade kubb. Härligt att träffa dem igen, de var ett tag sen då :) När älskling fyllde år den tjugonde så fick han en snygg skjorta av mig + två röda vackra rosor. Han blev faktiskt glad och det var ju syftet :) Dagen efter så gick jag till frisören för att bli fin inför balen och studenten. Sen den tjugotredje var det dags för bal och oj vad jag var lycklig. Jag fick ha min finaste vid min sida och allt var perfekt, i bortsätt från att jag fick lite fläckar på min klänning. Annars var allt perfekt (y). Den tjugosjätte hade jag min allra första riktiga fotografering och det var min pojkväns yngstra systers dop, alltså hennes dotter och det var så fint. Jag fick då äran att fotografera hela dagen och det blev en del bilder. Till slut fick dem 100 bilder av mig och av dem fick jag 600kr som avtalat. En väldigt lyckad dag + en väldigt bra månad. Massor av roligt på en och samma månad. Så himla mega fantastiskt! 
 
 
Denna månaden gick inte heller av för hackor. Den började med att jag fyllde år. Fick många fina presenter och den finaste av dem alla var älsklings present. Jag fick en stor tavla med små ramar man kunde fylla med bilder och han hade redan fyllt i med några bilder. Så gulligt :) Han överraskade även mig när han skulle komma. Hade ingen aning om när vi smsade och han skrev att han inte visste när han skulle komma och när han skrev det så satt han redan i bilen. Så gulligt ändå :) Äntligen så kom studentveckan och först ut var älskling och det var en trevlig dag. Han var väldigt nöjd med sin dag och av mig fick han en resa till Köpenhamn, dock har vi inte gjort den än.. Sen på fredagen i stuentveckan så var det äntligen min fucking tur att ta studenten. Men jag hade blivit så nervös att dagen innan hade jag lite feber och på självaste dagen sa typ allting ifrån. Kunde knappt äta något och kände mig svimfärdig hela tiden. Men nåja dagen blev hyfsat bra ändå. Fick avsluta den med att älskling sov hos mig, så mysigt ♥ Mitt i allt denna student hysterin så hade jag fått sommarjobb på Netto och det var genom älsklings storasyster och det tackar jag för. Så jag hade sommaren räddad genom att få tjäna in min egna första pengar (y). När det var tid för skolavslutning så blev det även stipendium utdelning och jag var ganska så säker på att jag inte skulle få något och det kan vara för att jag hade hoppas under alla mina år på Kunskap att jag skulle få något slags diplom vid sommaravslutningarna. Men jag fick aldrig något. Så jag lät bli att hoppas på att jag skulle få något nu. Men det var iaf 3 st från varje klass som fick ett stipendium, allt ifrån 500kr till 1000kr. När det kom till vår klass så var jag säker på att jag inte kommer få något. Men när mitt namn ropades upp så tänkte jag "nä det måste vara något fel". Men nä då det var inte fel. Jag fick min första utmärkelse någonsin och jag blev så glad. Moteveringen blev för modet att gå din egna väg och kraften att göra det du tror på. Så det var super kul att bli uppskattad för en gångsskull. Sen när jag fick mina betyg så blev jag väldigt glad över att jag hade fått tre VG och ett MVG. Men mitt MVG och ena VG visste jag om sen tidigare, men ändå. Fick bl.a VG i foto C så glad jag blev :) Men mest glad blev jag för mitt MVG för mitt PA. De trodde jag aldrig! Men nöjd blev jag :) Efter avslutningen så gick jag på stan med ett par klasskompisar och hade det kul till sent på kvällen runt 22. Mysigt :) När middsommarhelgen kom så firades middsommarafton med älskling, hans familj och några till. Väldigt trevligt. Hela den helgen blev mysig :) På min o älsklings 20 månadersdag fick jag en liten fin present med två berlocker till mitt armband som jag fick i studentpresent av hans familj. Gulligt :)
 
 
Juli månad var en slapp men ändå bra månad. Jag fick cravings på mat och fika. Så det kändes som jag åt, åt, åt och åt hela tiden. Fick min pojkvän att tro att jag var gravid, gjorde honom rädd för en sekund hehe. Men det gick över sen. En dag i början av månaden så åkte jag, älskling och ett par vänner till oss till Tosselilla och var där en heldag. Super kul faktiskt :) Var typ hundra år sedan jag var där. Såklart så fick jag lite gosedjur av älskling. Så gulligt :) Hade en chill utekväll med David, trotts att jag skulle jobba dagen efter haha. Men det var trevligt ändå :) En lördagskväll var jag i en skog tillsmmans med älsklings syskon och några till. Det var mysigt och inte så akwerd som jag trodde de skulle vara utan älskling. Det var faktiskt trevligt :) Vi grillade en massa gott och massa skratt blev det :) Mellan allt jobb så kom min fina vän Anna från Göteborg ner till mig och spenderade en helg med mig. Vi hade det väldigt kul :) Shopping och god mat. Bjöd henne på god mat när hon anlände till mig :) Pappa fyllde också år denna månaden och som vanligt åt vi lasange, det har blivit en tradition nu i vår familj. Gott :)
 
 
Denna månaden blev det lite mer jobb och jag började älska mitt sommarjobb :) Hade en dubbeldejt med älskling och två vänner till oss. Blev bio och bowling. Super trevligt, dock kom jag typ sist på bowlingen. Men jag hade det kul ändå. Fast det sjuka var nog att jag hade 32 i skorna haha sick. Fasade över att packa upp kolonial. Sjukt jobbigt! Spenderade 1 dag på Malmöfestivalen, var inte så bra i år som det brukar vara. Stor besvikelse! Framkallade 50 fina bilder, mysigt :) På min äldsta systers födelsedag kom min finaste hem till oss och vi båda fick fina buketter med blommor, sjukt fina :) Blev en ok månad ändå och den slutade med att jag jobbade min sista dag som sommarvikarie och sen spenderade jag sista helgen på vår hemmafestival Palmfestivalen med älskling och härliga vänner (y)
 
 
 
Månaden började med att jag fick ett tillsvidare kontrakt på Netto. Jag blev glad och jag fick prova på att jobba i Malmö. Det var en spännande upplevelse, men ändå roligt. Man hade inprincip alltid något att göra, kassan gick typ på högvarv.Kul! En dag så saknade jag studentdagen så himla mycket att jag postade en finfin bild på fina tjejerna + jag då på instagram, mycket fint :) En annan dag hade vi lunchbjudning hemma, trevligt :) En dag när jag var ledig åkte vi till skogen och jag tog lite bilder på flugsvampar och annat jag tyckte var fotograferings bart. Mysigt hade vi, jag, mina föräldrar och Nisse :) Jobbade en dag i en utav Nettos tråkigaste butiker, nämligen Västra Hamnen. Så så tråkig butik. Det är inte så mycket fart i den butiken som det är i dem som finns inne i stan. Men det var en kul erfarenhet att för en gångsskull jobba i en mindre stressig malmöbutik. En kväll när jag jobbat i hembutiken fick jag 5 gamla tröjor som skulle slängas och jag tackade och bugade. Gjorde en ny lite fotovägg och jag blev så himla nöjd med den :) På min o älsklings 24 månadersdag var vi på typ inflyttningsfest hos en klasskompis till älskling. Dem gick i gymnasiet tillsammans. Så vi var hos honom och därefter sov jag hos älskling. Mysigt! September blev en helt okej månad, trotts mitt snedsteg som jag tänkte på hur jag skulle förklara för älskling. 
 
 
Mycket blandade känslor blev denna månaden. Men jag fick uppleva en del kul också. Hade en fotografering med älsklings äldsta storasyster som hon hade fått i födelsedagspresent när hon fyllde år i september. Det blev faktiskt lyckat och det var även kul att få fotografera henne. Hade lätt kunna fotografera henne flera gånger :) Hade en dag på Emporia med mamma, vi lunchade och kollade i affärer. Mysigt :) Jobbade lite utvid Fagerängen, har blivit uppskattad till att jobba där nu en del i höst. Kul när man blir lite poppis lite varstans. i slutet på månaden så blev det lite tråkigt men även lite roligt. Jag började smått ta tag i körkortet, prod of me! Gick på Halloweenparty som jag inte riktigt var så taggad att gå på.. Skulle firat lycklig 2årsdag med älskling. Men det blev förstört det med av mitt snedsteg. FAN! Summan av denna månaden är bara SKIT! Men ändå lite som varit bra. Fick köpt ett par skor jag blev dö kär i. Så något bra blev det ändå!
 
 
För att lindra smärtan från allt sorgligt mellan mig o älskling så jobbade jag på en massa denna månaden. Över 120 timmar blev det. Massor med roliga arbetspass hade jag. Fick en maskot av fina Charlotte på Möllan i malmö, gulligt av henne :) Kunde absolut inte undvika de som hade hänt så jag pysslade ihop en bild på mig själv med 5 år emellan, la upp den på fb och började texten med: Bilderna visar nästan exakt 5 års skillnad & jag kan lova er att jag absolut inte är den samma människa som jag var för 5 år sedan. Fick snabbt många likes och nu ligger bilden på 20 likes. Jag var inte beroende av likes, utan jag ville bara se om folk brydde sig och ja tydligen så gjorde folk det. För att lindra lite av smärtan så hade jag en mysig fikakväll med min bästa vän Alexandra, hon fick veta allt som hade hänt och sen efter någon dag eller några dagar senare fick jag reda på att Andreas o Alex hade pratat med varandra om detta. Blev lite stel.. Men det gick över. Denna månaden har iaf varit kämpig. Massa tårar har jag gråtit för honom och önskat att mitt snedsteg aldrig hade hänt. Saknaden av honom blev stor. Vi träffades två gånger för att reda ut detta. Men det kändes inte bättre. Men jag har varit stark för att hålla humöret uppe på jobbet. Summan av denna månden har bara varit eländig. Skönt att jag har haft en massa jobb så att jag har fått täbka på annat än den skit jag har. Love to my job ♥
 
 
Sista månaden för året! Jag har frossat lite i att äta mannagrynsgöt. Så jäkla gott :) Har försökt komma i julstämmning, utan så vidare värst bra resultat. Men en ljusstake har fått komma in på mitt rum :) Har varit på julmiddag hos chefen med härlig kollegerna från hemmabutiken. Det var en trevlig kväll med god mat, julmat såklart :) Kände att det var dags att klippa sig så det blev att klippa av någon cm eller dm. Fint blev det iaf! Köpte mig en julklapp till mig själv och jag blev så nöjd. Det blev en objektivmugg, fint för en som har pluggat till fotograf på gymnasiet haha :) 
 
Summan av detta året har varit en berg och dalbana. Det första halv året har varit mycket bra, men sen gick det bara utför känner jag. De bästa månaderna var ändå maj och juni. Hände massa kul då :) Men dem sämsta månaderna var oktober och november. Usch o fy o blä!
 
Nu återstår det bara att se hur nyårsafton blir, det är ju idag! Så jag hoppas att jag hittar på något. Har sedan innan ororat mig över vad jag ska göra denna dag. Men jag lovar er att uppdatera någon gång in på de nya året om jag gjorde något kul. Annars önskar jag ser ett gott nytt år och så hörs vi nästa år. Kram på er mina fina läsare :)

Kommentera här: