Var ett tag sen nu!

Var för allra första gången på Ullared 8/9. Speciell upplevelse & där hittade jag dessa skal för 129kr/st & det gråa för 159kr 👍
 
Som ni säkert har märkt så har jag inte uppdaterat här på snart 1 månad, men just nu så tycker jag inte att det har hänt så mycket för att det ska kunna bli några inlägg ut av det. Men nu så tyckte jag att det var dags att skriva någonting 😊
 
Det har inte hänt så överdrivet mycket sen jag skrev sist. Har dock varit på Ullared med min vän Markus, en spontantripp & dessutom min första resa dit någonsin o det var faktiskt väldigt roligt, även om han inte fick det intrycket av att jag tyckte det. Jag skulle faktiskt ha åkt dit redan den 11/8 med några jag hade pratat med i en grupp från min stad jag bor i. Men det blev aldrig av pga lite olika anledingar. Sen så skulle vi göra resan nu i sept istället, men så hon som höll i de hela fick inte ihop dem vi skulle åka med & här om dagen handlade hon av mig o då sa hon att vi får ta resan till våren istället, lite synd. Men nu har man då någonting att se framemot, vilket känns roligt 😊👍
 
Nu i helgen har det inte hänt allt för mycket. I fredags så firade vi mammas födelsedag & utav mig fick hon en heldag. Så vi sk shoppa, äta på Pinchos & till sist gå på bio. Allt ska vi göra i Malmö eftersom vår lilla håla inte har så roliga butiker + att vi har inte Pinchos här & jag har länge velat testa just Pinchos. Så ja det ska bli trevligt 😊 Blir att vi kommer att göra det någon dag nu innan hon börjar jobba igen (sjukskriving). Lär nog bli någon dag mitt i veckan när det är lite folk på stan, vi får se. Det är mamma som bestämmer eftersom det är hennes present! 😊 G skulle varit med, men han jobbade till sent så han kom aldrig, vilket var synd eftersom det kändes som att han skulle komma. Men aja jag bjöd iaf in honom till middagen 😊
 
Jag har även jobbat idag & igår, dock bara 3h pass, men det är alltid något. Imorgon så blir det jobb redan kl.6.00, skjut mig långsamt 😴🔫 Skulle egentligen varit ledig, men chefen ville vara ledig pga att hon hjälper till nu ikväll/natt med renovering av den andra Nettobutiken. Så ja jag förstår henne att hon vill hem o sova sen när dem är klara 02.00 eller ja dem är schemalagda till då. Spännande faktiskt! Längtar tills vi kommer att göra om i vår egna butik också, men just nu så känns det som att det kommer att ta si sådär tusen miljoners år innan det är vår tur 😴😴 Men ja en dag kommer det att bli vår tur & den dagen längtar jag efter så så mycker nu! 😊
 
Annars tycker jag att det rullar på bra med jobb, känns som at jag har haft mer jobb varje vecka än vad jag har på mitt kontrakt (10h/v), vilket känns bra. Men jag förstår ju att vissa veckor så kommer jag bara att kunna förlita mig på just mina 10h/v. Så jag får liksom vara glad för varje extra pass jag får & ja jag traglar på som deltidsanställd på 25% fortfarande & gjort i typ alla mina år på Netto. När är det min tur att bli fastanställd, jag bara undrar när!?
 
Nä nu borde jag verkligen gå & laga mig lite mat, borde gjort det för längesen. Men när man bor själv är det inte alltid lika kul att laga mat till sig själv. Tanken är att jag ska laga korvstroganoff & jag brukar göra det på frihand, liksom utan recept. Men det känns som att de kommer att ta 7 svåra år innan jag är klar & sen när jag väl är klar så ska jag lägga mig för att gå upp snortidigt, liksom vad är det? Men ja jag får iaf matlåda till imorgon, vilket är nice! 👍 Så ja det är bara dags att ställa mig i köket & laga mat. 
 
Så ja ni får ha en forsatt super bra söndag så hörs vi snart igen. Kram på er 😊

Kommentera här: