Långt pass imorgon! 💸

(null)
Bild ur mitt arkiv!

Ligger just nu i min säng & typ tar det lugnt. Rätt så skönt. Har kollat lite på filmen Underbar & älskad av alla, Martina Haags film. Helt okej film, inte den bästa, men det går att kolla på. Dock blev jag lite trött nu. Så att vila någon timme ska jsg göra nu innan jag tänker på vad jag vill äta till middag. Måste dock diska lite också..

Idag har jag inte gjort så jättemycket. Vaknade upp med G bredvid mig, väldigt mysigt & sen dess har jag inte gjort så jättemycket. Vilade en stund vid sen lunch också. Känns som att jag vilar minst 2 gånger per dag nu förtiden. Inte bra, men det är iaf väldigt skönt 😊

Vid 17.18 så ringde andra butiken här i Trelleborg mig o frågade om jag kunde jobba hos dem imorgon, ett mellanpass så det är 8-18. Helt okej trots att jag hade planer på att bege mig en sväng till mina föräldrar. Men ja det kan jag ju göra en annan dag. Ska faktiskt bli kul o jobba i den andra butiken imorgon. Första gången jag är där sen dem renoverade om butiken i mitten av sept & hade nyöppning för va 1  månad sen. Så ja det ska bli trevligt. Sen har jag 2 korta pass i vår egna butik i helgen & därefter är jag ledig fram till torsdag nästa  vecka, om inget annat händer. Livet som deltidsanställd är inte en dans på röda rosor inte. Men jag har alltid 2-3 dagar fast var vecka & det är skönt 👍🏻 Dock varierar tiderna när det är min 2 dagars vecka. 

Så ja det ska bli kul att få jobba lite imorgon, även om jsg hade sett framemot att få vara ledig. Nackdelen med att vara deltidsanställd är att msn får lära sig att man kan få hoppa in o jobba typ när man minst anar det. Men jsg är iaf glad att det blev här i Trelleborg där jag bor. Så jag kan enkelt gå eller cykla imorgon. Tror nog att en morgonpromenad skulle göra susen. För dem butiken jsg ska till ligger betydligt närmre mig än min egen jag brukar va i. Så det tar typ ca 5 min isch o gå. Så lagom att jag går runt halv åtta för att inte stressa sista biten. Vet ju inte hur det ser ut hos dem nu efter renoveringen. Så det ska bli spännande & se hur det ser ut osv 😊

Nä nu ska jag chilla lite till i min säng. Sen ska jag plocka fram mina arbetskläder & sen fixa lite i köket. Igår hjälpte G mig att pusha mig till att städa & det gick helt okej. Blev att plocka undan lite i stora rummet, men även köket. Men än är det inte klart. Så snällt av honom att hjälpa mig 😊 Fin han är! Blir även att jag kommer lägga mig tidigt ikväll eftersom jag ska upp vid 6 tiden imorgon. Tänkte försöka få i mig lite frukost innan jag beger mig mot jobbet. Får se hur det går hehe. 

Men ja ni får en fortsatt trevlig torsdagskväll & en fin fredag imorgon. Så hörs vi. Kram på er 😊

Kommentera här: