Trött eller vadå?

Bild ur mitt arkiv!
 
Så trött jag blir på mig själv.. Jag är tvärsäker på att min tid till min barnmorska hade blivit fel, jag trodde att det var klockan 16 istället för 17. Dem stänger nämligen 17 & då trodde jag ju aoutomatiskt att de inte tas patienter efter 17. Men tydligen då skulle hon ha någon grupp efter mig eller något. Vi lyckas iaf att lösa det. De var helt enkelt bara att ta blodtrycket & sen säga att jag ville fortsätta på samma p-piller som tidigare, dock kunde jag inte hämta ut dem direkt. Hon kommer att skriva receptet efter 17. Lite drygt, för då måste jag tillbaka till stan för att hämta ut dem efter 17 eller så tar jag det imorgon. Fast det lutar åt att typ cykla tillbaka redan idag o hämta dem, men det är så kallt + att jag stör på mig själv att jag trodde att tiden var en timme tidigare. Men ja det var snällt av henne att ta mig sådär snabbt när jag ändå var där.
 
Vet inte varför jag fick för mig att det var nu kl 16 & inte 17 som det var. Men ja min hjärna var insätlld på att jag kunde hört fel när jag bokade tiden + att dem stänger 17, men nu visste jag inte att min barnmorska skulle ha något efter mig. Aja så kan det gå ibland. Huvudsaken är att jag får mer utskrivet av mina p-piller. Vi hann inte direkt prata om något speciellt, bara att pillerna funkar & att jag ville ha utskrivet för ett helt år. Trött på mig själv att jag kunde ta fel med en hel timme. Min hjärna är lite knas, kan kanske bero på att jag var uppe tidigt idag.
 
Annars idag så har jag då jobbat ett morgonpass & slutade vid lunch. När jag kom hem efter att ha handlat också, så åt jag lite mellanmål & sen vilade jag en stund. Skönt, men icke så skönt att jag tog fel på min läkartid med 1h. Visst jag kommer störa mig på de lite grann någon dag. Men sen kommer de att vara glömt. Ändå lite störigt att jag tog så så fel.. Nu måste jag ju vänta till efter 17 så att jag kan hämta ut mina piller. Lika bra att göra det idag så att jag har de gjort + att jag kan fokusera på annat imorgon.
 
Imorgon så är jag ledig & sen kanske ett par dagar till, får helt enkelt se hur länge det blir. Man vet aldrig när jobbet kan behöva en. Annars är mitt nästa inbokade pass på torsdag nästa vecka. Blir iaf att se till att få lite ordning i hemmet. Får ju passa på när jag väl är ledig. Imorgon ska jag ägna åt att städa här hemma, vilket behövs verkligen! Samtidigt så kan jag lyssna på ljudbok eller så ringer jag min vän Malin. Hon tjatar lite på mig om att jag också kan ringa upp henne. Så imorgon när jag kommit upp o klätt på mig o redo för att börja städa så ska jag slå henne en pling. Lite tråkigt att höra nästan var gång hon ringer att jag typ aldrig ringer o att de typ alltid är hon. Så imorgon ska jag ringa henne :)
 
Nu så ska jag hålla koll på när mitt p-piller recept kommer in & när det gjort de så ska jag iväg till stan för att hämta ut det. Så slipper jag göra det imorgon, för då kan jag ägna hela dagen åt att städa o sånt. Annars ikväll så ska jag inte göra allt för mycket, bara ta det lugnt, kanske kolla klart på Stallkompisar säsong 3. Så ja ni får ha en forsatt trevlig tisdagskväll så hörs vi snart igen, kram på er :)

Kommentera här: