Åh detta är inte sant..

Hittade bilden på google.
 
Igårkväll efter jobbet när jag skulle låsa upp min cykel så blev jag glad över en tanke att en hund väntar på mig hemma, är nämligen hundvakt nu ett par dagar åt en hund som G brukar ha hand om & just nu så räckte inte tiden till för honom att ta hand om hunden, så jag har hand om hunden nu ett par dagar. Men som sagt blev jag glad & gjorde ett glädjeskutt o de resulterade i att mobilen hoppade ur min jackficka & rakt ner på asfalten. När jag tog upp mobilen så var den såklart sprucken, vilken osis tänkte jag + att de inte är min telefon ens utan jag har fått lånat den av en killkompis.
 
Jag har fått låna mobilen sen i somras då min cykelolycka hände. Super schysst av min vän att låna ut & nu när jag "råkade" spräcka skrämen så sa jag såklart till honom o sen tänkte jag att vi kunde dela på kostnaden eftersom att de trots allt inte var min mobil. Men nej det gick han inte riktigt med på eftersom det var jag som orsakade skadan o att jag får typ skylla mig själv, dock så gjorde jag det inte med flit utan den hoppade ur min ficka. Kanske att jag inte la i den rätt utan bara slarvigt. Men jag har tappat den förut & då har inte skrämen spruckit som den gjort nu.
 
Efteråt så tänkte jag bara fuck fuck de här är inte sant. Får betala nästan 800kr för att få den lagad. Jag bad om råd i en tjejgrupp på fb om vad jag skulle göra & då la jag även in förslaget om att jag o min vän kunde dela på kostnaden, men då blev det värsta hatstormen kring det eller ja det blev en väldig storm om att jag skulle stå för hela kostnaden eftersom det var jag som orsakat den & inte min vän. Vissa hade roligt åt att jag värkade så korkad o trodde att min vän kunde hjälpa mig med kostnaden. Alla är vi inte gjorda av pengar. Till slut så fick jag faktiskt stänga kommentarsfältet för att de blev en sådan hets eller vad man ska säga o sen en kort stund därefter så tog jag bort inlägget. Jag tyckte inte att någon annan skulle ha de roligt på min bekostnad.
 
Så ja det är bara att gå till en reparatör & se glad ut. Men först så måste jag få min armbandsklocka bytt på batteri & det är inte de lättaste att få gjort här där jag bor (Trelleborg). Finns typ inte kvar några urmakarare längre, vilket är synd. Varför jag vill gå o fixa min klocka först är för att måste jag vänta 1-2h på att telefonen ska bli färdig lagad så vill jag kunna ha koll på tiden under tiden o det kommer jag inte ha om jag inte har någon klocka på min arm. Så ja det blir en tur till stan väldigt snart eller egentligen nu nu. Vill få gjort dessa saker så fort som möjligt. Har inte lust att vänta till ikväll för att få mi  mobil lagad. Finns en annan som kontaktade mig som kunde göra det till mig för 90kr billigare än vad den reparatör jag kollade upp skulle göra den för. Men känner inte att jag har tiden till att vänta ikväll för att få den fixad.
 
Men jag tror att jag bör duscha först & sen bege mig iväg. Vill som sagt få gjort detta så snabbt som möjligt. Men jag inser ju att de kommer ta minst 1h om inte mer. Ber till gudarna att inte Ur&penn skickar iväg min klocka för att få batteriet bytt. För om dem gör det så får jag gå till någon annan om jag hittar någon här i stan, annars får jag ta det i Malmö någon dag när jag är där.
 
Nä nu så ska jag ta mig en dusch & sen därefter fixa mig lätt för att sen bege mig mot stan. När jag komme hem blir det att se till att sätda. Min mamma kommer eventuellt hit idag för att hjälpa mig att städa lite. Fast helst så ska jag ha hunnit städa en del innan hon kommer, iaf tagit hand om disken. Så det är bäst att jag sätter fart med att göra mina måsten på stan först o sen städa direkt när jag kommer hem. Men först en dusch! Kram påer er så hörs vi snart igen. Kram på er :)

Kommentarer:

1 Anonym:

Jag får nog hålla med om att lånar man något så ersätter man det om man förstör det. Hade jag lånat ut en mobil till dig hade jag förutsatt att du lagade skärmen. Sen tycker jag inte att du skall ta hjälp av din mamma att städa hos dig. Det är du som bor där och då är det ju du som städar där. Du är tillräckligt gammal för att ta det ansvaret själv.

Svar: Ja jag förstår, jag fixade telefonen själv idag.

Min mamma erbjöd sig att hjälpa mig, mem att jag skulle göra grovjobbet själv. Men hon fick tyvärr förhinder & hon ska hjälpa mig en annan dag o då ska jag ha grovstädat innan hon kommer.

Jag vet att jag bor här själv o kan göra det själv. Men när det erbjuds hjälp så tackar man ju inte nej eller skulle du gjort det om någon erbjöd dig att hjälpa att städa ditt egna hem. Då är det väl fel utav dem som anställer städhjälp då eller? Dem gör det för att få mer tid över till annat.
Lina Sandell

2 Anonym:

Om du anställer städhjälp så betalar du ju för att dom städar. Så betalar du din mamma är det samma sak annars är det ju inte det.

Svar: Ja jo. Men hon skulle gjort det för att hjälpa mig + att hon erbjöd sig själv. Skulle jag ha tackat nej tycker du?
Lina Sandell

3 Anonym:

Men om min kompis lånar min mobil och han lämnar tillbaka den med en sprucken skärm så förväntar jag mig att han står för den kostnaden. Bara för det är min mobil så ska jag väl inte behöva dela på en kostnad han orsakat? Det hade varit en annan sak om den redan hade en spricka men du orsakat ännu en spricka, då hade jag fattat om du velat att han betalar halva kostnaden eftersom han redan orsakat en av sprickorna.


Svar: Ja jo sant. Men nu fixade jag skadan själv. Så han hjälpte mig inte med en enda krona.
Lina Sandell

Kommentera här: