Långfika! ❤️

Islatte m caramel smak. Chilatte, Pepsi max, Cream cheese bagel & Caramel cheesecake ❤️
 
Idag har jag varit en sväng på stan för att främst hitta en födesedagspresent till min ena syster & min äldsta som fyller år på lördag. Vi ska hem till henne & hennes sambo på eftermiddagen för fika, blir något i all enkelhet. Behöver inte alltid vara något avancerat.
 
Efter att jag hade hittat en present så gick jag till Espresso House för att ta en fika & det blev att jag satt där från 12.20 till ungefär 16. Så ja det var verkligen en lång fika de, love it! ❤️
 
Under tiden som jag satt där så skrev min chef till mig & berättade att jag hade fått lite mer tider nästa vecka då jag ska vara tillbaka efter min semester. Från början hade jag bara 2st 3h pass (lör & sön) inbokade. Men sen så blev en annan kollega sjukskriven på halvtid. Så jag & en annan kollega ska dela lite på hennes tider nästa vecka & det ska bli skönt att redan börja på måndag igen efter min semester. Tur att jag hinner med min klipptid jag har inbokad på måndag, var över ett år sen som jag klippte mig. Så det är verkligen dags nu 👍🏻
 
Annars ikväll så ska jag inte göra så värst mycket. Jag tänkte krama ur lite av de sista på min semester genom att kolla på min favorit film lite senare & det är såklart Titanic. Har velat se den i ett par veckor nu, men då har jag tänkt att jag skulle belönat mig med det när jag hade städat mig hem o så. Men det tar typ hundra år innan jag blir klar med att städa mitt hem. Så jag tänkte att jag kollar på filmen ändå, trots att det inte är färdig städat hehe 😄
 
Imorgon så tänkte jag ta tag i & städa mitt hem en gång för alla, för nu ska det banne mig bli färdig städat här hemma. Tänkte att jag skulle tvätta också, men så fanns det inga lediga tider fören på fredag, så jag bokade en morgontid på fredag. Skönt att få de gjort innan jag börjar jobba nästa vecka.
 
Är fortfarande mätt efter min långfika tidigare idag, så jag är inte direkt hungrig just nu. Så jag väntar med att äta någonting just nu. Tänkte att jag skulle prata med mamma i telefon lite. Prövade att ringa tidigare i eftermiddags, men då var hon upptagen på någon kurs & sa att vi skulle höras senare. Nu bara för en liten stund sen så ringer jag henne igen för att se om vi kunde prata då, men då satt hon o pappa & åt middag. Så nu ska hon ringa mig när dem har ätit färdigt. Hoppas bara att hon kommer ihåg de bara.
 
Så nu fram tills mamma ska ringa upp mig så ska jag inte göra allt för mycket & sen när vi väl har pratats vid så kanske jag gör mat, beroende på om jag blir hungrig under tiden. Annars så tänkte jag att jag sätter igång filmen, den är ju ändå ca 3h lång. Så det gäller att jag inte sätter på den allt för sent.
 
Men ja ni får ha en fortsatt trevlig kväll så hörs vi snart igen. Kram på er! 😊

Kommentera här: