Dags att sova! 😮

 
Borde egetligen lagt mig för lĂ€ngsen eller iaf runt nio tiden. Men jag kollade pĂ„ Familjen Annorlunda pĂ„ sjuan & det slutade nu vid tio. Sen dess har jag fastnat lite hĂ€r vid datorn hehe 😄
 
Imorgon sÄ har jag tvÀttid 7-12, dÀrför jag borde ha gÄtt o lagt mig tidigare Àn vad jag gjort. SÄ fort jag Àr klar med min tvÀttid sÄ ska jag ivÀg mot stan för att lyssna pÄ nÀr pappa spelar. Han & nÄgra andra gubbar ska spela pÄ en festival vi har hÀr i Trelleborg sista helgen i augusti varje Är. Egentligen Àr det en marknad, men nÀr Timbuktu skulle spela hÀr nÄgot Är sÄ ville han inte spela pÄ en marknad. SÄ dÀrför fick den byta namn till Palmfestivalen, innan hette de Mikaelimarknad & det gör den fortfarande för mÄnga, speciellt dem som bort hÀr i mÄnga mÄnga Är.
 
SĂ„ ja jag ska dit sĂ„ fort jag Ă€r klar med min tvĂ€ttid. Mina förĂ€ldrar kommer att vara dĂ€r nere redan vid tio. Dem skulle pĂ„ varsitt syntest hos en optiker. SĂ„ ja det Ă€r dĂ€rför dem kommer vara dĂ€r nere tidigare Ă€n mig. Men jag möter upp dem sĂ„ fort jag Ă€r klar med min tvĂ€tt. Under min tvĂ€ttid sĂ„ ska jag hinna med att duscha samt fixa till mig osv, undra hur det ska gĂ„ haha. Men sĂ„ slipper jag göra det sen nĂ€r jag ska ivĂ€g tillbaka pĂ„ kvĂ€llen. Ska trĂ€ffa min killkompis Sebbe dĂ€r o gĂ„ en svĂ€ng. Vi brukar gör det varje Ă„r, liksom att det blivit som en tradition för oss, vilket Ă€r trevligt 😊
 
Efter att jag & mamma har lyssnat klart pĂ„ pappa osv, sĂ„ Ă€r planen att vi ska fixa en cykelhjĂ€lm eller ja en Hövding. Enda sen min cykelolycka för snart en mĂ„nad sen sĂ„ har dem tjatat pĂ„ mig, speciellt mamma om att jag ska skaffa mig en hjĂ€lm & inte vilken hjĂ€lm som helst utan en Hövdig. Jag Ă€r rĂ€tt sĂ„ kluven pĂ„ det, liksom den kostar mer Ă€n vad min nya begagnade cykel gjorde. Men hon Ă€r fast vid att jag ska ha en sĂ„dan hjĂ€lm. Hon sĂ€ger att de Ă€r sĂ„ mycket bra med den osv & nu har hon dessutom fĂ„tt med pappa pĂ„ detta spĂ„ret. SĂ„ nu vill ingen av dem att jag ska cykla utan hjĂ€lm tills jag har en hjĂ€lm & sĂ„klart ska det vara en förbaskad Hövdig, som jag dĂ„ verkligen inte vill ha. FĂ„r se om jag lyckas komma undan till att ha en vanlig istĂ€llet & ja jag har förstĂ„tt att jag "mĂ„ste" ha en hjĂ€lm nu efter min olycka. Men i mitt tycke sĂ„ vill jag inte ha en Hövdig, sĂ„ Ă€r det bara. FortsĂ€tting följer... 😅
 
Det Ă€r nog rĂ€tt sĂ„ mycket tvĂ€tt jag har, har dock inte riktigt stor koll pĂ„ exakt mycket. Men ja det Ă€r ju lite grann, mest sĂ€ngklĂ€der. Har tre stycken underlakan & alla tre behövs tvĂ€ttas o det Ă€r just lakan som tar typ hundra Ă„r pĂ„ sig att fĂ„ tvĂ€ttade. SĂ„ ja det blir att lĂ€gga in dem det första jag gör nĂ€r jag kommer ner till tvĂ€ttstugan, sĂ„ att den hinner gĂ„ lite grann medan jag fixa med den övriga tvĂ€tten. Är inte jĂ€tteduktigt pĂ„ att boka tvĂ€ttid precis, utan jag bokar nĂ€r det typ Ă€r nĂ€stintill fullt i tvĂ€ttkogen & det Ă€r inte alltid sĂ„ bra. SĂ„ ja att bli bĂ€ttre pĂ„ att boka tvĂ€ttid bör jag absolut bli, sĂ„ att det inte blir överfullt jĂ€mt hehe 😄
 
NĂ€ nu sĂ„ kallar verkligen sĂ€ngen pĂ„ mig & imorgonbitti innan jag gĂ„r ner till tvĂ€ttstugan sĂ„ kommer jag ta de sista av tvĂ€tten samt fylla pĂ„ med mer tvĂ€ttmedel o sĂ„nt man behöver. SĂ„ ja ni fĂ„r ha en god natts sömn sĂ„ hörs vi snart igen. Kram pĂ„ er! 😊

Kommentarer:

1 Pia:

Hej! Fin blogg! Jag tycker du ska vÀlja en cykelhjÀlm du trivs med sÄ att du alltid anvÀnder den, En Hövding blir lÀtt varm om halsen pÄ sommaren skulle jag gissa. Personligen skulle jag tycka det kÀndes konstigt utan nÄgot skydd pÄ huvudet och förlita mig pÄ att Hövdingen blÄser upp vid en olycka. DÄ Àr en vanlig cykelhjÀlm tryggare eftersom man kÀnner att skyddet sitter pÄ plats redan frÄn början. Kram!

Svar: Hej, tack. Men nu Àr det sÄ att jag redan har köpt mig en Hövding & jag tycker att det kÀnns bra, Àven om det Àr varmt nÀr det Àr varmt ut. SÄ ja nu kan jag inte riktigt Ängra mig.
Lina Sandell

Kommentera hÀr: