Städdag nr 2.

Bild lånad från google.
 
Igår så städade jag lite grann eller ja jag tog hand om en del disk, men jag har en del disk kvar att ta hand om, så det ska jag göra idag. Sen så har jag en massa annat att göra också, så som att plocka skräp, gå ut med allt, dammsuga & säkerligen en massa annat också. Känns som att jag typ aldrig blir klar. Men jag ska iaf hålla på ett tag med städningen innan jag gör något annat. Visserligen har jag suttit ett tag vid datorn efter att jag gick upp. Jag snooza i ca 1h 15 min. Att jag aldrig kan lära mig att gå upp när alarmet ringer. Men ja jag älskar att sova hehe 😊
 
Annars idag så ska jag inte göra så mycket faktiskt. Ska då se till att det blir mer städat här hemma innan jag beger mig iväg någon annanstans, kanske till mina föräldrar. Har lite grejer där jag glömde ändå när pappa körde mig hem i lördags. Sen kanske jag ska iväg o handla lite. Har bl.a inget bröd hemma. De senaste dagarna har jag typ levt på knäckebröd, hehe. Men igår gick jag till stan & köpte med mig mat hem från Sibylla, gott! Till min måltid så kollade jag på filmen School of rock. Helt ok film, hittade typ inget annat o kolla på eller som jag iaf var intresserad av att se på när jag åt maten. Jag var lite less på att kolla på C/o Segemyhr. I söndags så kollade jag på hela säsong ett, vilken söndag, typ helt bortkastad. Men ibland är det skönt att ha lite slappedagar 😄
 
När jag städade igår eller ja diskade iaf så hade jag en serie på i bakgrunden. Det blev Svensson Svensson säsong 1, Jag har sätt den serien typ hundra tals gånger, iaf säsong 1. Så det var lätt att ha den på i bakgrunden, men kunde små kolla lite ibland. Det var en tjej i en grupp som tipsade om mig att man kunde gör så. Jag hade gjort ett inlägg om tips på vad man kan göra när man städar & då kom denna tjejen med detta tips & det verkar som att de funkade. Jag hann ha på nästan fyra avsnitt innan jag kände att jag var klar för dagen. För detta tips använde jag av mig på eftermiddagen. Så idag ska jag använda mig av detta tips direkt när jag börjar diska. Hjälper faktiskt 😊
 
Imorgon så ska jag på release mingel av en bok min vän David har släpp. Han ska ha minglet på biblioteket här i stan. Ska bli intressant att lyssna på eller vad han nu ska göra. Jag tror säkert att han kommer att berätta lite om boken osv. Men det är inte förren på kvällen. Så på dagen vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Blir säkert att jag städar lite, om jag inte hinner med allting idag. Får helt enkelt se hur mycket jag hinner med idag av min städning. Det viktigaste är ändå att jag blir klar med all disk, samt att jag har fått slängt all skräp. Sen om jag orkar så ska jag gå & panta lite också. Har en del pant här hemma & samtidigt då på vägen så kan jag gå förbi mina föräldrar. Ja jag får helt enkelt se vad jag hinner med. Viktigaste är att jag tar en sak i taget & inte allt samtidigt för då blir det typ bara kaos 😜
 
Men ja ni får ha en toppen dag så hörs vi snart igen. Kram på er! 😊

Kommentera här: