Städdag nr 1000 typ eller vadå? 😂

Bild tagen från Google, men kommer från Youtube.
 
Känns som att jag är inne på min tusende städdag denna veckan. Liksom det känns som att jag typ aldrig blir klar & då menar jag typ aldrig. Tycker att det är så så fruktansvärt tråkigt att städa & då menar jag verkligen tråkigt. Finns ju såklart roligare saker att göra, så som att titta på någon serie, rita eller något annat trevligt.
 
Nä idag ska jag försöka slänga en massa kartonger som ligger & skräpar här hemma. Har faktiskt en källsortering station i närheten av där jag bor. Väldigt smart faktiskt, så slipper jag åka till tippen eller ja be min pappa hjälpa mig. jag har ju varken bil eller körkort, så det hade ju blivit lite svårt att ta sig dit själv.
 
Efter att jag har städat ett tag så borde jag gå o handla, beroende på när jag är klar osv. Jag tycker att det är så tråkigt att handla när jag väl är ledig, som jag nu varit i 3v (semester). Tycker att det är lättare att handla när jag väl har jobbat något kort pass eller ett morgonpass. Men innan jag ens tänker på att handla så ska jag ta tag i lite saker här hemma, som att städa då.
 
Senare idag eller ja ikväll vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Blir väl att kolla på någon serie/film o ta det lungt eller så träffar jag G. Har inte träffat honom på snart en vecka. Men han har väl haft fullt upp med sitt. Liksom få allting klart med jobb innan hans tvillingbror drog till Korea till sin flickvän i tisdags. Sen så har G själv saker att fixa o så innan han drar till Växsjö för att prova på att plugga igen, dock är det ny utbilding, men fortfarande som ingenjör fast inom bygg. Han vet dock inte om han riktigt kommer att trivas där eller inte. Men han tar iaf en sak i taget o se vad som känns bäst osv.
 
Nej nu får jag verkligen ta tag i mitt hem så att det blir klart en gång för alla. Dags att mosa kartonger för att sen gå o källsortera 👍 Så ja ni får ha en super fin lördag så hörs vi snart igen. Kram på er! 😊

Kommentarer:

1 Happy:

Jag tycker att jag städar, sorterar etc för mycket för att det ska vara rimligt varje vecka. Jag får med lätthet 4-5 plastkassar (ihopklämda burkar osv) till returen varje vecka. Min nya hobby är dessutom att åka på tippen med gammal målarfärg mm varje vecka... Visserligen bor jag i hus men så mycket saker hamstrar jag ändå inte! Jag har ju inte råd att köpa saker bara för köpandets skull heller. Ibland känns det som att sakerna förökar sig utav sigsjälva...

Svar: Okej. Men jag förstår att man har lite mer att göra när man bor i hus än lägenhet. Men just nu i detta nuet tar jag hand om disken efter de ska jag röja upp lite i allrummet. Jag bor i en etta på 38kvm.
Lina Sandell

Kommentera här: