1v semester kvar!

Lite bilder från min semester!
 
Nu är jag inne på min fjärde & sista semester vecka o de kommer vara ca 21-23 grader fram till fredag. Så den tropiska värmen är borta sen säkert 1,5 till 2 veckor sen. Helt otroligt att det kunde vända så snabbt. Var ju på stranden för 2v sen & nu är det plötsligt kyligt ute o inte en gnuta varmt. Men aja det är rätt så skönt ändå med svala vindar. Var faktiskt ute på en liten kvällspromenad med G igår & det var så skönt o svalt. Borde ha rutin på att gå kvällspromenader någon gång i veckan. Får se hur det blir med de hehe.
 
Annars idag så händer inte allt för mycket. Tänkte bege mig en sväng till mina föräldrar, kanske ha fika med mig som jag köper på vägen. Måste i vilket fall som helst försöka ta mig ut på en promenad eller något idag. Kan inte sitta inne hela dagarna & typ dega, inte sunt alls.
 
Måste bl.a ta mig till stan i veckan också, för att på lördag fyller min ena syster år, hela 28 år. Vet inte riktigt vad vi ska göra än, men någon slags firande blir det säkert. Vet dock inte vad jag ska köpa, men det lär jag väl finna ut när jag är på stan eller något. Det löser sig nog hehe 😊
 
Har precis sätt klart på serien Livet i Fagervik, det är en gammal serie från 2008. Väldigt mysig faktiskt, sätt den ett par gånger förut. Som vanligt grät jag en liten skvätt i slutet. Att jag blir så blödig rätt så ofta till filmer är ju inte riktigt friskt, men ibland kan jag faktiskt inte låta bli. Jag gråter mest för att det är så vackert 😊
 
Igår så var jag med G & det var mysigt såklart. Vi spelade spelet som han har varit lite fast i sen jag introducerende det för honom i lördags. Till slut blev han så sne på det så att han raderade spelet & ville att jag skulle göra desamma. Men nej mig får han aldrig till att radera det, never! Sen i morse så vaknade han med ett ryck av att säga "Kan du kolla på din mobil hur mycket klockan är" & då kollade jag o då var den nio. Han fick lite panik, men ändå lugn.
 
Han hade ställt alarm på sin till vid åtta tiden för att han skulle träffa sin mamma vid halv nio. Men av någon konstig anledning så hade hans mobil ramlat igenom en springa vid min säng o ner på golvet. Jag själv hörde dunsen, men jag tänkte väl att han också hörde det o sen att han skulle vakna till o plocka upp den, men nej han sov lugnt vidare & sen kl nio vakande han med ett ryck haha.
 
Om ca 2v så ska G åka upp till Växsjö för att prova på att plugga igen. Trivs han inte så kommer han tillbaka o är här nere 2-3 månader & därefter sticker ut o reser/jobbar i Australien, vilket jag inte vill att han ska. Men jag kan inte styra över vad han ska göra osv, hans val inte mitt ju. Fast oavsett vad han kommer göra så ska jag stötta honom så gott jag kan. Själv så ska jag ta mig an en utmaning på jobbet att bli själjledare eller ja de är jag på sätt o vis, men att jag ska lära mig mer om tjänsten osv. Jag tror nog att de kommer gå bra, men först så ska jag njuta av 1 hel veckas semester till, skönt!!
 
Nä nu så ska jag byta om o lite sånt, därefter ska jag nog bege mig till mina föräldrar & på vägen tänkte jag köpa med mig lite fika. Blir säkert trevligt 😊 Jag kommer att packa ner lite ritsaker o annat skoj i väskan så att jag inte får det tråkigt hos mina föräldrar. Jag vet ju inte såhär på rak arm vad dem gör idag eller så. Så det är alltid bra att vara förberedd.
 
Så ja ni får ha en bra dag så hörs vi snart igen. Kram på er! 😊

Kommentera här: