181007 - Soft vecka på ingång!

 
 
Bild 1: Middagen från i måndags med G ❣️
Bild 2: Övingskörde med mamma för första gången i onsdags 😊
Bild 3: Fick en kanelbulle på kanelbullensdag i torsdags av min BBC & julen hade smått kommit till jobbet 🎄
 
Denna veckan har ändå varit rätt okej. Har varit ledig 2 dagar & nu i helgen har jag jobbat 2 korta 3h pass o det gick faktiskt rätt så bra. Fått malla om både cola samt pepsikylen, så jag är nöjd 👍🏼 Imorgon jobbar jag ett soft pass fram till lunch. Därefter så måste jag verkligen ta tag i mitt hem, hehe.
 
Annars i veckan så har jag umgåtts lite med G, mysigt som vanligt. Vi har spelat en del kort den senaste tiden (skitgubbe). Dem flesta omgångarna så har han vunnit. Liksom ibland har det varit så svårt att klå honom för att han tänker så taktiskt när han går inför något eller ja iaf när det handlar om något där man kan vara taktisk. Vi har även kollat på lite dokumentärer i veckan när vi sätts + så har vi ätit middag ihop två gånger denna veckan. I måndags så gjorde vi en pastasallad på blandsallad, mozzarella, tomater, gurka & rödlök. Vi hade även i salt, svartpeppar, olivolja & balsamico. Väldigt gott blev det 👍🏼 Blev ändå att vi sågs hela fyra gånger denna veckan, så jag är nöjd! 😊
 
I onsdags så var jag ute & övningskörde med mamma för första gången. Vi övade på att koppla, brosa & gasa eller ja så att jag lärde mig vilken som var vilken. Jag lärde mig även att växla samt svänga. Tanken var också att jag skulle lära mig att backa, men det var en aning överkurs just nu, men det kommer gå längre fram. Det var faktiskt väldigt roligt att köra även om jag körde allt ifrån i 10km till 30km. Vilken känsla det var när jag körde i 30 i tvåans växel. Hoppas på att få åka ut & köra snart igen 😊
 
När jag jobbade i torsdagskväll så var det faktiskt kanelbullensdag & de tråkiga var att vi inte hade något färskt bröd så att vi kunde sälja en hel del kanelbullar. Själv hade jag inte en tanke på att äta någon bulle, men så kom min BBC o sa att det fanns en kanelbulle till mig i fikarummet. Så snällt! Då hade han köpt kanelbullar till alla som jobbade, så otroligt snällt av honom 😊
 
Idag är det exakt 78 dagar var till julafton & i torsdags då när jag jobbade så hade vi fått in lite smått juliga produkter, alltså julmust & chokladaskar. Lite för tidigt för min smak. Kunde iaf kommit in i slutet på oktober början på november istället. Aja jag vänjer väl mig vid det snart, inget val precis hehe 😄
 
På tisdag så ska jag till tandläkaren. Jag brukar frå kallelse på vintern/våren någon gång, oftast runt feb/mars. Men nu så måste jag dit för att kolla upp skadorna från min cykelolycka jag hade i somras. Jag har en liten flisa typ på högersidan & på vänstersidan så känns det som ett hål typ, samlas iaf mat osv när jag äter & det är störigt. Så ja det blir som sagt att kolla upp det på tisdag & tanken var att jag skulle slutat tidigt på jobbet, men så fick jag lite fler timmar pga att chefen skulle iväg o jobba i en annan butik. Men som tur är kunde jag gå en timme tidigare, ska nämligen vara hos min tandläkare halv fyra.
 
Bokade tiden innan jag visste om att jag skulle få fler timmar på jobbet. Jag hoppas iaf att det inte är något allvarligt med mina tänder, men jag förstår ju att det är någoting som har hänt. Min chef tror inte det är olyckan utan att jag har druckit för mycket pepsi max haha. Men ja då borde jag ha haft hål flera gånger om innan, vilket jag inte haft. Så ja jag tror starkt på att detta har något med min olycka att göra. Måste dock gå till jobbet på tisdag för att jag har min tandläkare i Malmö, så pappa ska hämta upp mig & måste göra det kvickt när jag har slutat. Efter att jag har varit hos min tandläkare så har jag alla personskador klara för att kunna ringa min kontaktperson på de försökringsbolag jag har så att jag få klart den här historian som hängt i luften i snart 3 månader. Så ja det är typ ingen idé att hålla ut på det längre, måste ju bli gjort så att jag kan få ut någoting på mina försäkringar jag har.
 
Oj det blev visst ett långt inlägg. Men ja det blir inte så ofta att jag skriver här längre. Känns som att jag inte har så mycket att berätta & då är det bättre att vänta ett tag mellan gångerna man skriver så att man har något att skriva o så. Men ja nu vet ni lite vad som händer typ haha.
 
Har precis sätt klart Ex on the beach Sverige & tanken är nu att jag ska borsta tänderna o sen lägga mig. Börjar tidigt imorgon, men ändå inte jättetidigt. Så ja ni får ha en super bra start på kommande veckan så hörs vi snart igen. Kram på er! 😊

Kommentera här: