Ingen rast & ingen ro..

Bild ur mitt arkiv!
 
Känner mig en aningen trött just nu & då menar jag inte jättetrött, men ändå lite grann. Vill dock ändå hålla mig vaken till Paradise Hotel, det är nämligen finalen idag & de vill man ju inte missa. Sen därefter måste jag bums i säng, har en del att göra imorgon. Får nämligen hoppa in på jobb, chefen är sjuk & ska då vara hemma imorgon samt fredag o då får jag rycka in. Jag som så gärna hade velat vara ledig. Men jag får iaf helgen ledig, sen får jag se hur nästa vecka blir fram till torsdag då jag har ett inbokat pass.
 
Jag klandrar inte min chef för att hon inte mår så bra & inte kan jobba, bara kul med extra pengar. Men när man sätt framemot att få vara ledig ett par dagar så är det klart att man blir lite besviken på att inte få sina lediga dagar. Aja jag får njuta av lite ledighet i helgen istället.
 
Annars idag så har jag fått hoppa in på jobb, chefen mådde inte så bra påväg till jobbet. Men hon lyckades att jobba fram till lunchtid & därefter fick jag ta hennes resterande timmar hon hade kvar av dagen. Nackdelen med att vara deltidsanställd är att man nästan aldrig vet när man ska jobba. Visserligen har jag 2 dagar udda vecka (mån-tis) & 3 dagar jämn vecka (tors, lör-sön). Men sen kan det alltid bli mer, vilket det har blivit sen jag började med mina 10h/v. Jag ska få vara glad för allt extra jag får. Fast just nu hade jag velat ha min ledig dag imorgon, kunde dock inte säga nej till min chef för att de är ju trots allt bra pengar jag kommer tjäna.
 
Som tur är har jag ett morgonpass på fredag, så jag får iaf tidig helg, vilket är väldigt skönt! Sen som sagt får jag se hur mån-ons ser ut nästa vecka, hoppas på lite ledigt.
 
Utöver jobb denna vecka så har jag varit hos mina föräldrar & passat vår hund Nisse. Mina föräldrar har varit iväg o firat 25årig bröllopsdag som dem hade igår. Så då var jag här o passa Nisse medans dem var iväg på spa. Just nu i skrivande stund är jag hos dem. För tanken var att jag skulle sova här till imorgon & att pappa skulle hjälpa mig med lite grejer imorgon. Men istället så får han hjälpa mig hem med mina grejer innan jag ska iväg o jobba. Det är lite olika grejer jag har haft här nu dessa 2 dagar jag passat Nisse. Sen därefter så får vi åka tillbaka så att jag kan ta mig till jobbet med min cykel. Jag hade annars bara velat ha en lugn dag imorgon & få typ sova ut. Men ja jag ska inte klaga, att tjäna lite pengar kommer att bli gött ändå.
 
Så ja jag hoppas att ni får en fortsatt trevlig kväll & en fin torsdag imorgon. Så hörs vi snart igen. Kram på er :)

Kommentera här: