1 maj 2018 - 1 månad kvar tills min födelsedag!

180418 - Glad för att jag fick träffa bästa vän den dagen 😊❤️
 
Idag har jag faktiskt varit ledig & det har varit skönt 👍 Har ätit frukost & kollat klart på andra säsongen av Saltön. Sen så har jag inte gjort allt för mycket. Tanken från början var att jag skulle städa mitt hem, har i och för sig diskat ytterst lite samt gått ut o slängt matsopor. Men så mycket mer har jag inte dirket orkat göra. Vaknade av mitt alarm vid kvart över nio, snoozade lite & sen gick jag typ upp vi kvart i tio.
 
Det känns som att jag inte har någon ork till någoting alls när jag väl är ledig & det tycker jag är synd.. Blir väl annorlunda den dagen jag har fast anställnig & kan styra min lediga tid på ett helt annat sätt än vad jag kan göra nu. För om 2v kommer vår nya butikschef & då börjar jag sakta trappa ner på mina timmar o ja det känns inte helt ok. Men ja det är väl bara att vänja sig vid att ha sina 10h/v & att man sen får förlita sig på att jobbet ringer mig när dem behöver extra personal. Känns som att man kommer att vara tillbaka på ruta ett som man var innan när man väl hade en butikschef.
 
Jag får helt enkelt hoppas på det bästa & att det inte blir allt för gräsligt sen eller hur man nu ska uttrycka sig. Jag vill ju inte känna att jag måste spara in lite för att kanske någon vecka inte ha några jobbpass alls & de är ju inte roligt att de ska gå knapert någon vecka sen när vår nya butikschef är på plats osv. Men ja det är väl bara till att hoppas på det bästa helt enkelt antar jag.
 
Annars så är det exakt en månad tills jag fyller år. Kommer dock inte kunna fira med hela min familj. Min ena syster & hennes sambo ska på utlandssemester i 2v med start på min födelsedag. Kan ju inte klandra dem precis. Min syster behöver verkligen sin semester så detta kommer göra henne gott o även hennes sambo såklart. Vet dock inte vad jag ska göra på min födelsedag, vet ju inte ens om jag ska jobba då eller om jag är ledig. Det får jag ju se om ett par veckor. Det brukar hänga 3-4v uppe på en vägg nära omklädingsrummet på jobbet så att man ser när man ska jobba o så. Så om typ 2-3v kan jag säkert se om jag ska jobba på min födelsedag eller inte. Det gjorde jag iaf förra året & då minns jag att jag hade med mig tårta till jobbet, dock var det nog bara jag & en till som åt av den. Så jobbar jag allt förmodan på min dag i år igen så ska jag inte ha med mig någon tårta. Jag fick iaf en fin bukett med blommor. Undra hur det blir nästa år när jag fyller 25 hmm.
 
I år som sagt blir mitt fiande bara med mina föräldrar, min andra syster & hennes sambo. Det är ju inte fy sakm de heller, absolut inte. Blir kanske att jag frågar G om han vill komma förbi. Men isf får jag nog fråga i god tid. Men oftast när jag har frågat om han vill komma på familjemiddagar överhuvudtaget så har han typ alltid sagt nej. Fast oftast har de berott på att han har jobbat, behövt plugga eller något annat som han var tvungen att göra. Men jag hoppas verkligen att han vill komma o fria mig denna gången. Det är ju ett tag kvar så jag behöver inte typ fråga honom exakt nu nu.
 
Imorgon blir det ett morgonpass på jobbet, så det blir att lägga sig i hyfsat god tid senare ikväll så att man inte är dödstrött imorgon. Sen så på torsdag är jag ledig för att sen jobba fre-fre, dock inte bara kvällspass utan det är lite blandat som en fruktsallad typ haha. Men sen från v.21 & ja typ framåt så kommer jag ha mycket mindre timmar på jobbet än vad jag haft de senaste nästan 1,5 året. Visst det kommer att vara skönt ibland att ha lite mindre tid att jobba sen, men det kommer också att känns tufft eftersom jag är van att jobba så mycket som jag gjort nu i en lång period. Men jag hoppas såklart på det bästa o att jag ändå kommer få hysat bra med tid. Fast de ser ut som att jag inprincip bara kommer få 3h passen på helgerna, vilket inte är så super kul alltid. Sen så kommer jag såklart att få pass när någon blir sjuk måste vabba eller något annat. Så ja som sagt hoppas på de bästa helt enkelt.
 
Nä nu så tänkte jag kolla på någon film eller serie & sen måste jag såklart ställa mig o diska en stund samt även dammsuga lite eftersom jag inte haft den orken tidigare idag. Blir så lätt när jag jobbat intensivit i ett par dagar o sen när jag väl får en ledig dag så är jag bara så trött. Men lite vila först borde göra susen. Kram på er & ha en forsatt trevlig 1a maj :)

Kommentera här: