Var ett tag sen!

Från pappas födelsedag den 7/7 😊
 
Det var ett bra tag sen som jag skrev här sist & det har inte hänt allt för mycket. Vi firade pappas födelsedag den 7/7. Innan vi firade så uppvaktade jag & mamma honom på morgonen med frukost på sängen samt lite paket. Därefter så jobbade jag 3h & efter jobbet blev det att kolla på fotbollen matchen mellan Sverige & England som tyvärr Sverige förlorade. Men det blev iaf ett trevligt födelsedagsfirande, med mycket god mat samt efterätt 😊
 
Natten till den 7/7 så var jag & nattkäkade med Gustav på Mcdonalds 😊
 
 Har umgåtts en del med Gustav den senaste tiden & såklart har det varit mysigt. Senast vi sågs var igår till idag, så myyys! 😌 Hunden han passar & vår familjehund fick täffas igår o det gick ju helt ok. Visst dem morrade & skällde lite på varandra, annars verkade det som att dem kom bra överrens 👏
 
Sen i fredags så har jag varit hos mina föräldrar & ska vara här tills den 3/8. Mina föräldrar åkte på solsemester i fredags & ska vara borta i 2v. Så jag tar hand om Nisse samt huset dessa 2v & hittills så tycker jag att det har gått bra, iofs så har jag bara varit här över helgen än så länge. Men det lär nog gå bra.
 
Har dessutom min sista vecka på jobbet denna veckan innan 4v semrster & det ska bli så så skönt! Men det dryga är att jag inte kan få gå på semester fören på söndag kl 16. Har pass tors-sön. Skulle haft ons-tors & lör-sön. Men så blev det lite byte med en annan kollega. Så dem pass jag har tors-sön funkar.
 
Annars idag händer inte allt för mycket. Ska iväg senare idag för att hämta min cykel pga att jag lämnade in den på reparation i fredags. Bakhjulet på min cykel pajade antagligen efter att jag har cyklat med de en längre tid utan att göra någoting åt det. Så förmodligen så är det både slang samt däck som behövs bytas. Får se vad dem säger när jag kommer till cykelaffären. Ska vara där efter 16 tiden.
 
Under min semester förutom att ta hand om Nisse & huset första veckan så ska jag inte göra jättemycket förrutom att åka till Ullared med ett par människor från en grupp på Facbook som heter Vänner i Trelleborg & det ska nog bli trevligt, har dock aldrig gjort någoting sånt här förut eller varit på Ullared. Så ja detta blir min första gång dit & det ska nog gå bra 😊
 
Fram tills jag ska jobba på torsdag så har jag inte alls många planer. Det blir ju såklart att hämta min cykel senare idag & sen händer inte allt för mycket mer idag. Blir såklart att gå en del promenader med Nisse så att han får daglig motion, vilket han behöver. Sen så klart blir det att städa lite här hos mina föräldrar samt vattna varje kväll i deras trädgård. Ska försöka att vara ute en del med för att få lite mer färg. Fick lite under helgen, men jag lär behöva få lite mer så att de syns att jag varit ute.
 
Nä nu så ska jag se klart slutet på en Maria Lang film jag kollar på, Kung liljekonvalje av dungen. Så ja ni får ha en forsatt trevlig måndag. Kram på er 😊

Kommentera här: