Heldag med en gammal vän 😊

(null)
 
Igår när jag & min vän David kom in till Malmö så tog vi varsin kall dryck från Espresso House. En chi latte tog han & jag tog en islatte caramel. Väldigt gott & svalkande i den värmen som var i början av dagen 😊 Jag bjöd eftersom jag har ett coffe card, snällt av mig faktiskt så slapp han betala full pris. 
 
(null)
 
Vi gick rätt så mycket igår med. Från stan ut till Västra hamnen. David ville ta lite bilder på Turning Torso. Var en trevlig promenad iaf 😊 Ver dock inte hur långt vi gick totalt under hela dagen, hade ingen app aktiverad eller så. Men mycket motion fick iaf 👍🏻 Bilden på oss 2 var de 2 trevliga engelsktalande tjejer som tog. När dem såg oss kom dem fram typ direkt o frågade om vi ville ha ett kort på oss, samma sak gjorde vi för dem. Trevligt! 😊
 
(null)
 
Efter ett tag så blev vi såklart hungriga & då blev det en senlunch/tidig middag på Jensens bøfhus. Super gott faktiskt! Båda tog Farmer’s Choce (fläskfilé). Jag tog 230g & David tog 170g. Så skillnaden är att jag fick 3 bitar & David fick 2. Jag tog tryffelmajonäs, otroligt god 👌🏻 & David tog en av Jensens egna såser. Allting var super gott 😍 & ja jag tog deras största modell på dricka 😅 Vi skulle egentligen haft varsitt glas Prosecco, men så hade dem bara kall så att det räckte till ett glas judt då, så vi hoppade. Det blir godare om den är kall ju. Vi hade det trevligt ändå 😊
 
(null)
 
När vi hade ätit klart så gick vi lite till innan vi bestämde oss för att fika på Lilla torg. Det blev på caféet Pronto. Mycket gott! För oss båda blev det en kanelbulle med bl.a nutella på. Mäktig, men god! Jag tog chi latte med smak av caramel & David tog en liten kaffe. De var ett trevligt avslut på en väldigt bra dag 😊
 
Resan hem var en klass för sig för mig. Först var tåget försenad med runt 15-20 min & när jag väl var så nära min slutdestination så säger dem att det är signalfel, typiskt. Men som tur var kom jag hem till slut. Så ja slutet gott, allting gott! 😊👍🏻
 
Nästa gång David kommer ner är redan om 2v, men då är det för att gå på ett dop, så då har vi inte tid att ses. Så någon gång senare i höst ska vi nog ses & då var hans önskan om att se på Skilda världar, inte alls dumt faktiskt 😊
 
Så ja tack för denna gången min vän & även tack för ett trevligt bokrelease event du höll i torsdags. Ska bli intressant o läsa din bok 😊📔

Kommentera här: