En dag på stan!

En god pastasallad G gjorde till mig när jag passade mina föräldras hus för ett par veckor sen 😊
 
Har varit vaken sen vi halv nio typ. G sov hos mig inatt, mysigt faktiskt 😊 Han hade en del att göra idag så han kunde inte stanna allt för länge imorse, vilket jag förstår honom eftersom han har en del att göra nu innan han beger sig mot Växsjö för att prova på att plugga igen. Men det var iaf mysigt att han ville komma igår. Likosm helt spontant skriver han till mig om han får lov o komma förbi, vilket han brukar få när han frågar om att ses.
 
Annars idag så ska jag inte göra allt för mycket. Tanken är att jag ska byta om nu, fixa mig för att sen bege mig mot stan för att hitta en födelsedagspresent till min ena syster som fyller år på lördag. Vad jag ska köpa vet jag dock inte, hon har inte önskat sig så mycket i år. Men ja någon lär jag nog hitta. Finns dock inte så mycket affärer här i vår stad, bor i Trelleborg & att åka in till Malmö är jag inte riktigt sugen på. Så jag får helt enkelt se vad jag hittar 😊
 
Efter att jag hittat någon present så blir det kanske en fika på Espresso House. Längsen jag tog en gofika där. Sist så krånglade min mage när jag var där & tog en fika som jag brukar med macka, kaka, chi latte, islatte & läsk. Jag vet att det är mycket, men jag brukar sitta där i 2-3h & bara tänka/skriva samt kolla på människor som går förbi hehe. Isf så bör jag klä på mig o sånt nu. För just nu har jag ingen cykel eller ja den "nya" står hemma hos mamma o pappa. Pappa skulle fixa några saker på den innan jag kan cykla på den.
 
Sen så kostar bussen skjortan här i stan, 22,50 för att vara exakt & då är jag nere på stan inom 5 minuter. Vilket slöseri! Minns när det bara kostade 6kr (barnbiljett) & 12kr (vuxenbiljett) för att ta sig till stan. Det var tider som man saknar en aning. Men det är väl alla dem här förbaskade tjuvåkarna som gör att man är tvungen att höja biljettpriserna.. Suck!
 
Nä nu så ska jag hitta någonting att ha på mig samt fixa mig & därefter så ska jag bege mig mot stan. Så ni får ha en super fin onsdag så hörs vi snart igen. Kram på er! 😊

Kommentera här: