2v semester kvar!

På måndag börjar jag mina 2 sista veckor av semestern & trots att jag inte gjort allt för mycket så tycker jag att det gått rätt så snabbt ändå hehe 😋 Men här nere kommer lite vad jag gjort den senaste tiden isch typ.
 
 
I tisdags så var jag & mamma på bio o kollade på filmen Mamma Mia: Here we go again. Den var faktiskt väldigt bra, fast inte lika bra som ettan såklart. Men dem hade iaf gjort en värd andra film om man säger så, så den var helt klart sevärd. Av mig får filmen 8/10 👍
 
 
I onsdags så gjorde jag & mina föräldrar en liten utflykt till Smygehuk, Sveriges sydligaste udde för er som inte veta. Såklart så blev det lite glass & för ovanlighetensskull så tog jag en strut. Brukar inprincip alltid ta en bägare, men denna gången så slog jag till med en strut o även lite topping med tutifrutti-kulor 😊 Smakerna på glasskulorna blev trippel choklad & polka, mycket gott! Efteråt så gick vi runt lite o kollade även i några små butiker dem har där ute. Trevlig liten utflykt faktiskt 😊
 
 
Igår var vi en snabbvisit ute i Västra Vemmerlöv på deras sommarcafé. Det var nämligen sista dagen igår & vi brukar åka dit en gång varje sommar. Men denna sommaren har det blivit ont om tid pga att mamma o pappa har varit på semester o annat kommit i vägen. Jag är iaf glad att vi kom dit igår 😊 Alla tog varsin bit kolatårta, smaka som kärleksmums kakan. Väldigt stor bit & mäktig, men mycket god! 👍 Fast lite tråkigt att det blev snabbt dit o sen hem igen. Men eftersom vi hade bröd o passa under tiden så blev det en snabb vända dit & sen hem igen. Huvudsaken är att jag fick komma dit denna sommaren också 😊
 
Idag så skulle jag ha varit på Ullared med några stycken från en grupp jag är med i på Facebook, Vänner i Trelleborg heter den. Jag själv har inte varit på ett enda evenemang som gruppen har ordnat, jag har väl inte känt mig manad till det eller så har jag jobbat när det varit något. Men just denna gången så var det en kvinna som frågade om någon ville hänga med till Ullared & då sa jag att jag aldrig hade varit där o då sa hon att såklart att jag ska följa med. Från början så skulle vi varit fem stycken, men sen hon jag pratat med hennes dotter hoppade av sen pga att hon fick hoppa in på sitt jobb, men det skulle inte hindra oss från att åka iväg ändå.
 
Men sen igår eftermiddag fick jag ett nytt meddelande av henne jag pratat med att det inte skulle bli någonting alls & då var det av personliga skäl för den tredje personen o sen den fjärde personen hörde aldrig av sig. Så hon jag har haft sporadisk kontakt med sen vi började prata om att åka, vi kom överrens om att skjuta upp resan till i sept istället. Hoppas bara att jag kan då eftrsom jag har börjat jobba då igen o jag kommer säkerligen att jobba mycket helger, så jag hoppas verkligen att jag kan komma med någon helg. Annars var det synd att det inte blev någoting av idag. Jag hade verkligen sätt fram emot att få komma iväg. Aja bättre lycka nästa gång 😊
 
Annars idag har jag inte gjort allt för mycket. Pappa har hjälpt mig hem med grejer som jag har haft hos dem nu under 3 veckors tid, vilket är rätt så lång tid. Men tanken var att jag skulle hem i början på denna veckan, men sen så har det kommit andra saker ivägen osv. Så idag har jag handlat lite grann eller ja inte mycket. Pappa la ut för mig så länge. Så det blev lite pålägg & pepsi max, väldigt glamuröst om ni frågar mig hehe 😄 Jag tänkte att jag kunde handla lite i nästa vecka istället. Nu ville jag bara ha lite mer annorlunda pålägg eller vad man ska säga. Vi var iaf på Willys o handlade. Pappa skulle köpa lite så att han o mamma kunde göra kräftsoppa till middag ikväll. Vad jag själv ska äta vet jag faktiskt inte än. Det får bli en senare fråga.
 
Har pratat i lite över 1h med min vän David tidigare idag. Ibland så kan vi bara sista & prata i telefon om allt o ingeting. Men nu har han så mycket med massa olika projekt hit & dit, vilket är ju såklart kul för honom. Men nu i slutet på nästa vecka så kommer han ner o ska ha någon föreläsning som jag tänkte gå på för att stötta honom. Sen på fredagen så ska vi ägna hela dagen åt att umgås, vilket ska bli trevligt. Det var faktiskt hans idé om att vi skulle ses eftersom vi inte gjort de på typ hundra år eller ja det var iaf evigheters sen vi sågs. Vi har bra sätts otroligt korta stunder när han väl varit nere för att han typ haft brotom till något möte eller så. Så vi ska ha typ en heldag i Köpenhamn & därefter ska vi avsluta med att gå på Malmöfestivalen för att äta något gott o sen eventuellt lyssna på Sabina Ddumba som avslut på våran dag. Så det kommer nog bli toppen! 😊
 
Ikväll vet jag inte riktigt vad som händer. Blir antagligen att kolla på någon film eller serie. Har inte riktigt bestämt mig än. Vet ju inte om jag kommer träffa G eller inte, men jag måste iaf städa undan lite här hemma, ser ju inte tip top ut eller vad man ska säga. Jag tänkte nog först ta en dusch eller slänga skräp. Får se vad jag gör. Vet inte så mycket just nu vad som ska ske eller så. Tom i huvudet typ hehe.
 
Angående G så ses vi rätt så regelbundet, ibland mer vissa veckor o mindre andra. Som denna veckan har vi inte sätts sen i måndags morse eftersom vi sågs i söndags & han brukar sova hos mig när vi ses. Men just nu så har han fullt upp med sitt o snart ska han börja plugga igen på nytt program o så. Så just nu ses vi när det finns tid helt enkelt & under tiden när jag passade vår hund Nisse o mina föräldrars hus så sågs vi rätt så friskt, vilket var mysigt. Så ja det går upp & ner, ibland ses vi lite mer o andra gånger ses vi mindre. Det går i perioder helt enkelt. Men jag trivs så jäkla bra i hans sällskap, liksom att jag känner mig trygg osv 👍😊
 
Nä nu känner jag att jag har skrivit alldeles för mycket. Men jag hoppas ändå att ni orkat läsa allt ihopa & så hoppas jag att ni får en fortsatt trevlig helg, men även semester om ni har någon kvar. Så hörs vi snart igen. Kram på er 😊

Kommentera här: