170505 - Kort pass på jobbet!

Fint blomster arrangemang vi hade utanför vår busik förra onsdagen :)
 
Runt tio tiden så var jag & handlade oh jag bestämde mig för att inte ha mobilen med mig, liksom jag visste typ inte vart jag skulle ha den. Hade inga bra fickor på byxorna eller jackan jag valde, så den fick bli hemma. Men ja de fick jag sota lite för. Jobbet ringde mig hela 5 gånger & då var de typ precis efter att jag hade gått hemifrån. Men så ringde jag bara tillbaka för att kolla vad dem ville mig, men de dem ville hade dem redan löst. Trodde att min sista stund var kommen eller något eftersom dem ringde mig så många gånger. Förmodligen ville väl dem att jag skulle börja tidigare, men nu blir det bara ett kort pass ikväll.
 
Nu så sitter jag & äter rostmackor. Köpte jättefranska när jag var & handlade. Blir till att frysa in sen, blir godare att rosta brödet när det kommer från frysen. Små regnade lite när jag cyklade till affären & som tur blev det bara dugg regn. Hoppas det är uppehåll sen när jag väl ska till jobbet.
 
Imorgon blir det familjemiddag. Hoppas på fint väder. Tidigare i veckan har de visats att de först ska bli 14 grader & sen 17 grader. Nu när jag kollade idag så skulle det bli 16 grader. Men jag får helt enkelt se imorgon för det är då man vet exakt vad det blir för väder. Vi ska äta grillat samt en förrätt & efterrätt. Killen jag "dejtar" just nu kanske kommer med. Han har inte riktigt gett något besked, han ville veta tiden o sånt där. Så jag hoppas på något svar idag helst. Han har iaf sätt mitt meddelande & ja vi har vår kontakt via fb trots att vi har varandras nummer haha.
 
Efter dagens pass på jobbet så är jag ledig i nästan en hel vecka, knns ovant. Men det kan säkert ske förändringar att jag typ måste hoppa in på jobbet eller så. Annars så ska jag bara njuta av att vara ledig samt ta tag i mitt hem. Idag så ska bl.a dammsuga lite efter att jag har ätit upp min sen frukost.
 
Ikväll blir det en lugn kväll. Behövs efter en lång vecka. Har varit hög omsättning & många av våra superklipp har sålt som smör i solsken. Kul när det går bra & när det är mycket att göra. Första kassan har gått varm hela veckan. Så det ska vara & nästa vecka på måndag fyller Netto hela 15 år & vår butik är den äldsta samt första i hela Sverige. De ni! I början av min Netto karriär så tyckte jag att de var lite roligt att berätta att vi var den första butiken i Sverige. Vissa blev ju imponerade, andra inte.
 
Men ja nu så ska jag äta färdigt min frukost & kolla lite på Skeppsholmen på Svts öppnaarkiv. Så ja ni får ha det bra så hörs vi snart igen. Kram på er :)

Kommentera här: