170720 - Fixdag hemma!

I tisdags så var jag äntligen hos frisören & klippte mig. Mycket av det ljusa klipptes bort, super skönt!
 
Just nu är det 19 grader ut, men enligt iphones egna väderapp så ska det regna till och från t.o.m nästa lördag. Kul när man har semester.. Men jag hoppas iaf att det blir fint väder när jag är i Göteborg ons-sön nästa vecka. Får nog packa ner lite blandat i min resväska så att jag är förberedd på de mesta :)
 
Annars idag så händer inte allt för mycket. Jag tänkte att jag skulle se till att få disken gjord & sen även städa lite i resten av lägenheten. Nu så ska jag en gång för alla städa mitt hem ordentligt. Liksom det blir skönare då när man åker iväg. Man behöver inte tänka på att städa när man kommer hem.
 
Inte klokt att det snart har gått 1v sen som jag gick på semester. Lite kusligt hur fort tiden går. Men oj vad jag njuter fullt ut. Kan sova hur länge jag vill, vara uppe hur länge jag vill, äta vad jag vill osv.
 
Men idag så tänkte jag att jag bara skulle vara hemma o fixa, liksom diska, städa o sånt som man måste göra när man bor själv. Lika bra att göra det nu. Känns som jag har skjutit upp det alldeles för många gånger, inte okej alls känner jag. Har ju ändå massor med tid nu när jag har semester.
 
Jag tycker absolut inte om att städa, diska & sådanna tråkiga saker. Men jag skulle nog inte få för mig att skaffa en städerska som gör det. En vän till mig har det, men för övrigt så är han väldigt lat av sig när det kommer till sitt hem, men ändå.
 
Nä nu så ska jag sätta på lite musik på Spotify. Skaffade premium igår, äntligen! Så nu slipper jag all reklam & kan lyssna på musik ostört, perfekt! Blir till att fokusera på disken nu samt göra det snyggt i köket. Får inte göra något annat fören jag har gjort de samt resten av hemmet. Hoppas de funkar hehe.
 
Men ja ni får ha en fin torsdag så hörs vi snart igen. Kram på er :)

Kommentera här: