170713 - Sista dagen imorgon :)

 
Väldigt god fika från när vi var i Aalborg :)
 
Imorgon är det min sista dag på jobbet innan jag tar 4 långa härliga veckors semester, vilket jag verkligen förtjänar. Jag ska bl.a åka till Göteborg & hälsa på en vän, ska vara där mellan 26-30/7. Sen så har jag inte riktigt planerat resten av min semester, men jag hoppas lite på att jag kan få börja övningsköra. Liksom jag vill så så otroligt mycket ha de där jäkla kortet nu någon gång. Så ja jag hoppas verkligen att jag får de inom en snar framtid. Sen så hoppas jag på att få göra mitt lilla mini kontor som jag tänkte ha under min säng. Kommer bli så bra eller ja jag hoppas verkligen de.
 
Annars så var det sista dagen idag på ett bra tag som jag fick träffat en kollega, efter att jag har kommit tillbaka från min semester så går hon på lite semester & därefter så börjar hon i en annan butik. Det kom typ som ett brev på posten igår eller ja hon berättade för mig att det kommer bli små chanser för oss att få tider nu efter sommaren, vilket suger en aning, vi kommer äntligen att få en ny butikschef. Vilket är super bra! Hur det kommer se ut exakt det vet jag faktiskt inte just nu, men enligt henne så såg det mörkt ut, vilket suger piss. Men jag är såklart glad för hennes skull att det ordnar sig för henne & att hon fått timmar i en annan butik. Ibland är det ändå bra att ha en högre befattning.. Vilket jag inte har.. Så ja jag får väl hoppas på de bästa..
 
Som sagt jag får helt enkelt se vad som händer för mig i höst, blir kanske att jag måste söka en massa jobb för att kunna få in någon vettig inkomst så att jag bl.a kan ha kvar min lägenhet.. Fasar lite över att berätta för mina föräldrar hur det kommer att ligga till i höst o så. Dem har alltid varit måna om att jag ska få det så bra som möjligt på jobbet, spciellt min mamma. Men ja nu är det ju som de är. Jag vet inte alls vad vår nya butikschef kommer ha för planer för mig. För just nu känns det som att jag kommer vara den ända extra dem kommer ha i höst, om inte sommarjobbarna stannar kvar efter sommaren.
 
Jag känner bara en massa just nu, typ att det är kaos inom mig.. Tycker det är tråkigt att en kollega ska sluta i vår butik, men samtidigt så är jag såklart glad för hennes skull att hon fått lite timmar i en annan butik. Sen så känner jag en blandad känsla inom mig inför hösten. Men först så ska jag njuta av min semester, sen får jag helt enkelt se hur det blir när jag kommer tillbaka.
 
Sen så en annan tanke jag har är att G har fått besked idag på sitt intag till sin utbilding i höst, men han vill inte kolla riktigt än. Han vill kolla efter att han haft lite semester, annars kommer han bara tänka på de under sin semester & det vill han inte. Får hoppas på det bästa helt enkelt & oavsett vad brevet säger så kommer jag försöka stötta honom så mycket det går. De är ju hans liv & hans val. Vill han flytta iväg o plugga så ska han få göra det, jag kan inte hindra honom. Men som sagt jag får hoppas på det bästa helt enkelt.
 
Snart så blir det iaf att lägga sig, tänkte typ se en film eller något innan jag lägger mig. Men ja det blir kanske sent för att lägga mig efter det. Klockan lär springa iväg till typ tolv eller något. Har morgonpass imorgon, så på eftermiddagen stämplar jag ut & går på semester wiho!! Ska bli så så skönt!
 
Men ja jag får helt enkelt se vad jag gör. Förr eller senare så kommer jag att lägga mig ju. Så ja ni får ha de super bra tills vi hörs snart igen. Kram på er :)

Kommentera här: