170801 - Ny månad, nya tag!

Bild ur mitt arkiv!
 
Sen jag kom hem från Göteboeg i söndags sen eftermiddag så har jag inte gjort så överdrivet mycket. Igår satt jag en stund på min balkong & avnöjt solen som äntligen kom fram efter ett par dagars regn. Så ja det var skönt!
 
Tyckte att kvällen igår var så tråkig. Men jag lyckades ändå hitta på något. Blev att jag kollade på filmen Festival, helt okej film. Bättre de än att sitta o uggla samt att inte ha något att göra.
 
Idag har jag inte gjort allt för mycket mer än att sätt ett avsnitt av Rederiet, handlat, ätit lite mackor samt kollat på ett avsnitt av danska serien Anna Pihl. Lär väl bli att jag kollar på några avsnitt till av den serien lite senare.
 
För tanken nu är att jag ska diska undan + städa i köket & såklart resten av lägenhet också. Det behövs verkligen & det är inte bara för att G ska komma imorgon eller ja kanske, beroende på hur hans "schema" ser ut. Han hade tydligen en del planerat denna veckan, men han sa igår att han kanske hade en lucka imorgon. Mysigt! Sen så kommer han tyvärr att flytta :( Han ska börja plugga i Gävle.. Men aja de ska jag nog klara.
 
På lördag förmiddag blir det att fika en stund med en kollega. Ska bli trevligt. Sällan hon o jag ses utanför jobbet. Skulle kommit på hennes födelsedagsmiddag i fredags, men då var jag i Göteborg & då kunde jag inte. Så vi bestämde att ta en fika någon gång när jag hade kommit hem & ja det ska bli trevligt. Vart vi ska fika vet vi inte än, hon skulle höra av sig på lördag så ser vi då vart vi vänder oss. Trevligt ska det bli iaf :)
 
Nä nu så måste jag verkligen bege mig ut till köket & börja diska. Jag stekte ägg tidigare till några av mina mackor o de resulterade i att jag råkade få igång brandalarmet & det var absolut inte meningen o till på köpet smälte jag lite av min stekspade haha :p. Aja så kan det gå ibland. Så ja nu blir det ut i köket. Kram på er :)

Kommentera här: