Så så trött...

Bild ur mitt arkiv..
 
Vid 09.42 ringde en butik från Lund och frågade om jag kunde jobba idag, men jag sa ärligt att jag känner mig stressad och jag behöver vara ledig. Men jag förstår att jag inte kan forsätta såhär som jag håller på med. Det är bara så sjukt. Men jag vill ju för farao inte gå in i en stress period där jag måste bli sjukskriven igen. Det orkar jag inte riktgit med. Men nästa månad ska jag försöka att ta lite mer pass än bara i Trelleborg. Jag vill inte framstå som "svår" pga hur jag mår. Så ja nu får jag väl skärpa mig. 
 
Annars idag så ska jag snart cykla iväg mot affären och handla lite eller ja först ska jag fixa mig o sen bege mig. Sen kanske jag tar en sväng på stan o gör sånt jag tycker om. Sen senare under dagen ringer jag kanske pappa och beklagar mig eller något. Det brukar hjälpa ibland. 
 
De jag ska handla är något att äta till middag ikväll och kanske imorgon med. Sen så blir de lite läsk till i helgen. Sen blir det ju hem med varorna o därefter blir det kanske stan, får se. Vill inte bara ligga hemma o tycka synd om mig själv. Jag får en massa känslorubbningar som är skit jobbiga. Orkar inte. Jag blir ledsen för typ ingenting när jag måste tacka nej till ett jobbpass. Orkar inte!
 
Men nu så ska jag byta om och sen försöka ta mig till affären. Vardaliga saker måste jag kunna klara av, så som att gå till affären, diska o tvätta. Så nä nu ska jag göra mig i ording för att sen dra mot affären. Ibland har man sämre dagar än andra. Men jag ska banne mig klara av denna dagen också. 

Kommentarer:

1 Tristan:

Hur kan du känna dig stressad om du aldrig jobbar? Är stress ens en diagnos?

Svar: Du vet inte vilken helvetes höst jag hade i höstas. Där jobbade jag på en massa, tog inprincip alla jobb jag fick. Sen sa min kropp ifrån och min läkare satte diagnosen stress på mig. Så ja uppenbarligen är stress en diagnos, hur skulle min läkare annars kunna sjukskriva mig för det? Alla verkar ta så lätt på att jag säger att jag lider av stress..
Lina Sandell

Kommentera här: