Julfavoriter! ♥

 
1979/85 - Trolltider - Jag tycker att denna kalender är väldigt mysig och charmig. Den ligger mig rätt så varmt om hjärtat. Den är helt enkelt mysig, men även väldigt speciell. Därför jag tycker att den är rätt så charmig. 7/10 :)
 
1996 - Mysteriet på Greveholm - Åh vad jag gillar denna kalendern extremt mycket. Minns att jag älskade spelet och att det blev någon slags hatkärlek när min ena syster lyckades klara spelet. Man förstod inte riktigt hur hon lyckades. Men aja detta är iaf en utav dem bästa kalendrarna genom tiderna. 10/10 :)
 
1997 - Pelle Svanslös - Tycker att denna kalender har sin charm och jag tycker att den också är mysig. Jag minns att vi spelade in denna kalendern på VHS & avsnittet med söngubben blev pappa lite smått irriterad över att han inte fick inspelat. Men nu i efterhand så har han sätt avsnittet hehe. Men jag gillar denna på något sätt, den har sin charm som så många andra gamila julkalendrar. 6,5/10 :)
 
1999 - Julens hjältar - Åh vad jag älskar denna kalendern. Den ligger i topp 3 för mig. Den är väldigt spännande & de händer väldigt mycket i den. När man ser den så känner man verkligen hur julig den faktiskt är. Spelet var väldigt roligt kommer jag ihåg. Alla spelen gillade man när man var yngre & det kom ett till varje kalender. 9/10 :)
 
2000 - Ronny & Julia - Jag tror att jag har lite blandade känslor för denna kalendern. Jo visst är den bra, men den känns inte så julig fören till mot slutet. Men ändå så är den någon slags favorit för mig. Jag skulle liksom inte ha den i min samling om jag inte gillade den. Så ja den är helt enkelt bra. 6/10 :)
 
2001 - Kaspar i Nudådalen - Oj oj oj vad detta är en favorit för mig. Den ligger väldigt gott om hjärtat hos mig. Denna känns inte sådär heller riktigt julig, men det är snön som gör att de ändå känns lite juligt ändå. Spelet tyckte jag också om, gjorde min ena syster också. Så ja denna är en stor favorit hos mig. 10/10 :)
 
2002 - Diselråttor & Sjömansmöss - Denna kalender känns inte så julig för fem öre, men ändå så har jag den i min samling & uppenbarligen så är den en väldigt stor favorit eftersom jag kollade sönder på första jag hade. När man sätt avsnitt 1-4 på första skivan tror jag så hackar de rätt så grovt. Så ja de är en slags favorit ändå. 7,5/10 :)
 
2003 - Håkan Bråkan - Den var inte en särskild stor favorit hos mig från början, spelet vet jag var skit tråkigt eller ja mesta dels av det var tråkigt. Men själva kalendern känns inte så julig förutom snön då. Men jag kan ändå inte låta bli att tycka att den är lite mysig ändå. De ska ju påminna lite om Sunes jul eller ja iaf att de är familjen från Sunes jul, bara att det är helt andra skådespelare. Men ja den är helt okej så den får 5/10 :)
 
2011 - Tjuvarnas jul - Jag tycker att denna har varit den bästa hittills sen 03. Ja Mysteriet på Grevholm 2 var ju helt okej också. Men annars tycker jag att den helt klart varit den bästa. Annars tycker jag dem flesta har varit dåliga. Men denna får man faktiskt lite julkänsla av. Av mig får den 5,5/10 :)
 
Självklart har jag lite andra favoriter också kring julen & inte bara julkalendrar. Men det tänkte jag att jag kanske skriver om i ett annat inlägg. Så ja de här var mina favorit :)

Kommentera här: