Favorit bokserie!📚

 
Nu kanske ni tycker att jag Àr lite knÀpp & sÀger att en bokserie för 9-12Äringar Àr min favorit serie inom böcker. Ja jag Àr 22, men denna serien passar mig faktiskt vÀldigt bra. Det Àr bra med text & den Àr helt enkelt behaglig för mig. För övrigt sÄ har jag dyslexi, sÄ jag ska vara glad över att jag kan lÀsa ut en bok överhuvudtaget. SÄ ja denna serien tycker jag dÄ Àr prefekt & en del av platserna de utspelar sig pÄ har jag varit mycket pÄ nÀr jag var yngre med familjen o sÄ :)
 
Första gÄngen jag fick höras talas om denna serien var nÀr jag gick i mellanstadiet, tror det var i 4-5 nÄgonstans dÀr. Vi hade höglÀsning i klassen & jag tyckte att de lÀt sÄ himla bra eftersom jag kÀnde sÄ mycket igen mig av alla platserna i böckerna. SÄ ja jag började samla pÄ böckerna & jag har alla förutom den absolut senaste, Flamingo. 
 
Ni fÄr tycka vad ni Àn vill, barnslig eller ej. Men det ger mig iaf lÀsning. Deetta Àr nÄgon form av samling jag kommer vilja ge vidare till mina barn eller iaf lÀsa för. Jag tycker att dem Àr sÄ spÀnnande att lÀsa & de ger en mer spÀnning nÀr man sjÀlv har besökt platserna sÄ att man vet vad det handlar om. Har dock inte lÀst alla böckerna. SÄ nÄgon gÄng ska jag ha lÀst alla böcker. 
 
Har du nÄgon favorit bok eller bokserie? LÀgg en kommentar vet jag :) För övrigt sÄ Àlskar jag att köpa böcker, men jag ska fÄ tid till att lÀsa dem ocksÄ hehe. 

Kommentera hÀr: