1604209 - Besök från Göteborg ☺️

Dessa två personer kommer hem till mig på lunch idag :)
 
Idag vakande jag av att ett dolt nr ringde mig vid tio i nio. Men personen pratade någon sorts engelsk bytning med accent frn kinesiska med. Var ett liknande samtal igår med. Har inte folk något annat vettigt att göra än att ringa och terra folk på morgonen. Sen så var de två andra som ringde mig igår. Men jag svarade inte eftersom de kan vara telefonförsäljare. Usch!
 
Man blir inte riktigt glad att starta morgonen med att få ett konstigt samtal och varje dolt nr måste jag svara på för de kan vara mitt jobb som ringer eller min vän David. Men när det är någon jag inte behöver prata med riktigt så blir man bara iriterad. 
 
Detta ska inte förstöra min dag utan jag ska ha en bra dag. Min vän Stina och henne sambo Ivan kommer hit på lunch. Vi ska laga spaghetti med köttfärsås och till efterätt så ska vi ha bär med glass :) Så det är knappt lönt att jag äter någon frukost nu. För de är hos mig om ca 1,5h. Bättre att jag är riktigt hungrig till lunchen istället. Sen stannar dem väl två-tre timmar. Tar ju iaf någon halvtimme eller så med att laga maten och det är lite roligare att laga tillsammans. Blev sugen på varma hallon med vaniljglass till efterätt. Men jordgubbar går också bra. Får se vad Stina och Ivan säger. Ska iaf bli roligt att dem kommer hit en stund idag :)
 
Fram tills att dem kommer så tänkte jag ta de mest lugnt samt kolla på någon serie tror jag. Senare idag blir de kanske att träffa min vän David, om han har tid. Så ja det blir en trevlig ledig dag :) Imorgon inväntas tre timmars jobb. Jag försökte hitta någon tidigare tvättid igår, kanske på söndag. Men den enda tiden som fanns då var 7-12. Men de är jag inte så lockande att ta precis. Så ja de får bli på onsdag ändå. Men inför de så får jag sortera tvätten här uppe i lägenheten istället, för tvättkorten väger typ ton och att släppa ner den för alla trappor ner till tvättstugan, no way! Men jag inser nu att varanan vecka är bättre och att jag kunde tvättat igår, för då var tvättstugan tom hela dagen. Aja sånt tänker man ju inte på för man tror att där ska vara någon var dag. 
 
Nä nu ska jag chilla lite o så innan mina gäster kommer. SKa dock möta dem där nere så att vi kan köra till affären direkt för att handla ingredienserna till vår lunch :) Kram på er och ha en fin dag :)

Kommentera här: