Att man aldrig får..

Random bild, inget med inlägget att göra. 
 
Känns som att man aldrig får skriva vad man tycker och tänker längre.. Jag förstår ju att inte alltid är så lämpligt att skriva om precis vad som helst. Men ibland tycker jag att man ska få skriva vad man vill, oavsett vad det blir för konsekvenser. Men jag skrev en grej om barn på Facebook, liksom att de är en trend att skraffa barn nu. Skrev även lite annat om det. Men min ena syster blev tydligen lite arg på mig så att hon smsa mig o sa inprincip till mig att ta bort de samt att jag skulle tänka på vad jag skrev, oavsett om de var om mig själv eller någon annan. 
 
Är rätt så trött på att man nästan aldrig får skriva vad man tycker och tänker, sen om man skulle göra det ändå så får man bara skit för det. Vilket jag tycker är så så tråkigt. Liksom att man ska bli missförstod inprecisp hela tiden. Men man får ju lära sig av konsekvenserna och hur det kan bli efteråt. Det visste jag att de skulle bli efter mitt inlägg om barn, men min syster menade på att en del kunde bli sårad o osv. Så det slutade med att ett få minuter efter så tog jag bort det innan de kunde bli kaos. 
 
Det är absolut inte första gången som jag får höra att jag ska akta mig för vad jag skriver om mig själv eller andra. Snart får jag väl sluta att skriva om något överhuvudtaget så att folk ska bli nöjda, för annars blir väl dem flesta missnöjda på mig. 
 
Jag tycker bara att de är rätt så många som skaffar barn nu utan att ha en stabil tillvaro. De var mest de jag ville få fram med mitt inlägg. Men nu fick min syster typ sin vilja igenom och inlägget är borta. Fint att man nästan aldrig kan få skriva precis vad man tycker eller tänker.. Tack.. 

Kommentarer:

1 Anonym:

Om du vill skriva vad du tänker och tycker är det väl upp till dig. Din syster bestämmer inte över dig. Om tyckte det var fel det du skrev från hon tycka det, strunta du i det.. du har fortfarande rätt i att ha en åsikt.

Du skulle haft kvar inlägget för att visa att hon bestämmer inte över dig.

Svar: Ja jo, men nu blev det som de blir. Man lär sig av sina misstag eller vad man säger.
Lina Sandell

Kommentera här: